Podczas grania w grę Medieval II: Total War – Kingdoms naciśnij ~, aby wyświetlić okno konsoli. Wpisz jeden z poniższych kodów uwzględniających wielkość liter, aby aktywować odpowiednią funkcję kodów i chetów w grze.
Uwaga: Nazwiska członków rodziny, nazwy miast i inne właściwe nazwy muszą być poprawnie pisane wielką literą.
Spis treści
Dodawanie asystentów/traidów do generałów
Jak wspomniano powyżej, wejdź do konsoli za pomocą klawisza ~.
Jest to lista różnych asystentów (członków retinue), które mogą być dodane za pomocą polecenia give_ancillary. Kod ten wymaga również wybrania znaku, który chcesz zmodyfikować.
give_ancillary to ANCILLARYNAME
Poniżej znajduje się lista pomocników:
Kod | Efekt |
---|---|
drillmaster | +25% przesunięcie, zniżka na rekrutację jednostek |
brilliant_inventor | +30 punktów budowlanych, +1 rolnictwo, 20% dodatek do dochodów z wydobycia |
scribe_ancillary | Organ ds. ogłoszeń, Premie dochodowe |
bard | Adds Morale, Popularność |
doctor | Masz więcej dzieci, zwiększa szanse na powrót do zdrowia. |
apothecary | Miej więcej dzieci. |
mentor | Zwiększa dowództwo |
shieldbearer | Zwiększa punkty trafienia, obniża morale |
swordbearer | Zwiększa liczbę punktów trafienia, bezpieczeństwo osobiste |
bodyguard | Zwiększa bezpieczeństwo osobiste, zmniejsza popularność |
foodtaster | Zwiększa bezpieczeństwo osobiste |
tutor | Zwiększa piety, dochód z handlu |
Dodawanie jednostek
Po prostu wybierz miasto lub dowolną jednostkę, jakby je przenosił i po prostu otwórz konsolę i prosty typ dowolnej z tych na tej liście i naciśnij enter, aby uzyskać następujące jednostki:
- Rogan – Artylerii słoniowej
- Vindaloo – Słoń rakietowy
- Madry – Słonie
- Najemniczy potwór Bombard – istanbul
- Najemniczy potwór Ribault – george
- Najemnicza Wyrzutnia Rakietowa – houston
Dodatkowe cechy i narzędzia pomocnicze dla szpiegów i zabójców.
Mogą one być używane na obu jednostkach, ale niektóre są użyteczne tylko na jednej lub drugiej.
KOD | Efekt |
---|---|
AssassinsGuildTrained 1/ ThievesGuildTrained 1 | + 1 umiejętność pracy z agentem |
AssassinsGuildMember 1/ ThievesGuildMember 1 | + 1 umiejętność pracy z agentem |
accomplice | + 1 umiejętność pracy z agentem |
monkey | + 1 umiejętność pracy z agentem |
false_documents | + 1 umiejętność pracy z agentem |
beguiling_bard | + 1 umiejętności agenta, + 1 bezpieczeństwo osobiste |
pickpocket | + 1 umiejętność agenta, + 1 linia wzroku |
handgun | + 1 zabójstwo, + 2 prawo (poprawia porządek publiczny) |
explosives | + 1 sabotaż |
spyglass | + 2 linie wzroku |
NaturalSpySkill 1-3 / NaturalAssassinSkill 1-3 | +1-3 umiejętności agenta |
Przeczytaj też:ᐅ Kody do Eu4
Kody konsoli do Total War Medieval II
Naciśnij przycisk tyldy (~) i wprowadź te kody, aby ich użyć. Wszystkie kody uwzględniają wielkość liter. Upewnij się, że podajesz poprawne nazwiska członków rodziny, nazwy miejscowości i wszystko inne, w przeciwnym razie kod nie będzie działać.
Kod | Efekt |
---|---|
add_population _____ # | Dodaj mieszkańców do wybranego miasta (uwaga: dla miast z dwoma lub więcej spacjami użyj cudzysłowu ["]) |
test_ancillary_localisation | dodaje wszystkie elementy pomocnicze do wyświetlania informacji o znakach |
add_money # | Dodaje pożądaną ilość pieniędzy do swojej frakcji. 40K za ilość razy, jaką wprowadzisz kod. |
jericho | i mury zeszły w dół. |
create_mission | Próba stworzenia i dodania misji do określonej frakcji |
date | zmienia datę kampanii na dany rok |
clear_messages | Wyczyść wszystkie aktualne wiadomości ułożone na stosie |
process_cq _______ | Zakończy wszystkie (możliwe) budowy oczekujące w kolejce |
process_rq _______ | Zakończenie całej (ewentualnej) rekrutacji oczekującej w kolejce |
diplomacy_mission | tworzy misję dyplomatyczną |
create_unit | tworzy jedną lub więcej jednostek określonego typu |
capabilities | szczegóły dotyczące aktualnych możliwości rekrutacyjnych ugody. |
recruitment_pool | szczegółowe informacje o aktualnej puli rekrutacyjnej ugody |
diplomacy_costs | wyświetla listę surowych i postrzeganych kosztów elementów dyplomacji z perspektywy frakcji otrzymującej. |
capture_settlement | eksmituje obecnego mieszkańca i daje graczowi. |
force_battle_victory | zmusza sojusz lokalnego gracza do wygrania bitwy, całkowicie niszcząc wrogi sojusz lub opcjonalnie zdobywając pewien procent wrogiego sojuszu |
force_diplomacy | Zmusza negocjatora do przyjęcia lub odrzucenia propozycji |
give_ancillary this ______ | nadaje charakter pomocniczy |
mp | daje punkty ruchu postaci |
give_trait_points | daje punkty charakteru za cechę |
invulnerable_general | Niezniszczalny generał (nie może być pokonany w walce) |
list_ancillaries | Listy wszystkich pomocników |
list_units | wymienia wszystkie jednostki w armii, ze szczegółami. |
list_characters | wymienia wszystkie postacie na świecie lub należące do frakcji |
list_traits | Wymienia wszystkie cechy |
move_character | przesuwa wymienioną postać na pozycję na mapie kampanii |
remove_ancillary this ______ | usuwa pomocnik z postaci |
character_reset | resetuje znak z powrotem do ustawień początkowych obrotów |
bestbuy | sprzedaje taniej jednostki |
diplomatic_stance | Ustalić stanowisko dyplomatyczne pomiędzy dwoma frakcjami (frakcje muszą być różne) |
show_all_messages | Pokaż wszystkie wiadomości wszystkim frakcjom (włącz/wyłącz) |
show_cursorstat | pokazuje pozycję kursora i identyfikator regionu |
show_landings | pokazuje pozycje lądowania dostępne dla ai z danego regionu, domyślnie je ukrywa |
auto_win attacker/defender (depending on circumstance) | atakujący lub obrońca wygrywa następną, automatycznie rozwiązaną walkę. |
oliphaunt | największy naokoło |
toggle_perfect_spy | przełącza każdą idealną zdolność szpiegowską. |
toggle_fow | włącza lub wyłącza mgłę wojny. |
upgrade_settlement | podniesienie poziomu osiadania |
add_money <opt:frakcja_type> <amount> : dodaje ilość pieniędzy do kasety frakcji, może być ujemna, domyślnie jest to frakcja gracza
add_population <settlement_name> <amount> : dodaje ilość ludności do osady, może być ujemna
move_character <name> <x>,<y> : przenosi nazwaną postać na pozycję na mapie kampanii
auto_win <attacker/obrońca> : napastnik lub obrońca wygrywa następną automatycznie bitwe
create_unit <settlement/character_name> <unit_id> <opt:how_many> <opt:exp/armour/weapon> : tworzy jedną lub więcej jednostek określonego typu
toggle_fow : włącza lub wyłącza mgłę wojny
toggle_restrictcam : włącza lub wyłącza ograniczenia dotyczące kamer
save_battle_replay : zapisuje powtórkę bitwy w pliku replays/<name>.rpy
save_battle_replay <name> : zapisuje replay
remove_ancillary <charactername> <opt:ancillary name> : usuwa ze znaku ancillary (domyślnie = wszystkie)
give_trait <charactername> <trait name> <opt:level> : nadaje znakowi cechę na poziomie (domyślnie = poziom 1)
remove_trait <charactername> <opt:trait name> : usuwa określoną cechę ze znaku (domyślnie = wszystkie)
disable_vnvs : przełącza czy wyłączyć grę stosując cechy i atrybuty
process_cq <settlement> : Zakończenie wszystkich (możliwych) konstrukcji oczekujących w kolejce
character_reset : resetuje znak z powrotem do ustawień początkowych obrotów
show_cursorstat : pokazuje pozycję kursora i id regionu
toggle_terrain <opt:region/tiletype/climate/choke/landier/frontier/features/frontier_defend> : przełącza teren w celu wyświetlenia różnych zestawów danych, nie ma możliwości zresetowania do normy
bestbuy : sprzedaje jednostki taniej
olifauta: największy wokół
jericho: i mury runęły w dół.
write_ui_cache : zapisuje pamięć podręczną ui texture cache na dysk
give_trait_points <charactername> <trait name> <points> : daje punkty charakteru za cechę
list_traits : wymienia wszystkie dostępne cechy
list_ancillaries : lista wszystkich dostępnych traidów
mp <charactername> <amount> : daje punkty ruchu postaci
list_characters <opt:frakcja_type> : wymienia wszystkie znaki należące do frakcji
show_landings <opt:cursor/region_id> : pokazuje pozycje lądowania dostępne dla ai z danego regionu, domyślnie je ukrywa
filter_coastlines : stosuje filtr do linii brzegowych na mapie świata
toggle_coastlines : przełącza wyświetlanie linii brzegowej mapy strategicznej
set_building_health <settlement_name> <building_chain> <final health percent> : określa stan zdrowia budynku określonego typu (np. core_building) w rozliczeniu, tak aby końcowy procent zdrowia był zgodny z podanym; dla łańcuchów budynków patrz export_descr_building.txt
ai_turn_speed <multiplier> : ustawia maksymalną prędkość przetwarzania toru podczas ai round maksymalna obsługiwana prędkość wynosi 255x
amdb_min : ustawia nachylenie głębokości nakładania mapy lotniczej w celu uzyskania min. powiększenia
amdb_max : ustawia nachylenie głębokości nałożenia mapy lotniczej dla maksymalnego powiększenia
amdb_offset : ustawia nakładkę na mapę lotniczą w kierunku kamery
zoom: powiększenie do określonego powiększenia mapy lotniczej (ważne tylko podczas oglądania mapy strategicznej)
set_ranking_interval : ustawia mianownik interwału grafu rankingowego frakcji, który jest obliczany jako (liczba_of_obrotów / mianownik). Jeżeli ustawimy na 0, to mianownik zostanie ustawiony na number_of_turns, dając przedział 1
regenerate_radar : robi to, co mówi na puszce
adjust_sea_bed : dostosowuje całe dno morskie do określonej wysokości
reload_shaders : wczytaj wszystkie cienie tekstur
reload_textures : wczytaj wszystkie tekstury
toggle_game_update : nieznane
toggle_perfect_spy : przełącza zdolność szpiegowską każdego do perfekcji i nieskończonego zasięgu, a następnie ponownie ją wyłącza
reset_display : Wymusza display_close(); display_open() cykl resetowania wyświetlacza
process_rq <settlement> : Zakończenie wszystkich (możliwych) rekrutacji oczekujących w kolejce
force_diplomacy <accept/decline/off> : Zmusza negocjatora do przyjęcia lub odrzucenia propozycji
diplomatic_stance <faction_a> <faction_b> <allied/neutral/war> : Ustalić stanowisko dyplomatyczne pomiędzy dwoma frakcjami (frakcje muszą być różne)
invulnerable_general <character_name> : sprawia, że nazwan charakter ogólnym niewrażliwym w walce
test_ancillary_localisation : dodaje wszystkie dodatki do wyświetlania informacji o znaku
perf_times : Przełączanie wyświetlania prostych czasów wykonania aktualizacji gry z wyświetlaniem
burn_piggies_burn <on/off> : zapalić wszystkie świnię
test_message <event_message_name | all> : Przetestuj komunikat zdarzenia określonego w descr_event_enums.txt
test_movie <mission_type> <movie_name> <result> : test_movie
reload_movie_db : Przeładowuje film db
Przeczytaj też:ᐅKody do gry Heroes of Might and Magic III wszystkie wersie gry
show_terrain_lines <duration> : wyświetlanie cech terenu defensywnego
message_collation_set : Ustawienie kolokacji wiadomości na lub wyłącz (ustawia wszystkie frakcje)
show_all_messages : Pokaż wszystkie wiadomości wszystkim frakcjom (on/off)
clear_messages : Wyczyść wszystkie bieżące komunikaty
upgrade_settlement <settlement name> : uaktualnienie poziomu osady
toggle_wireframe : Przełączanie renderingu wireframe
toggle_flowing_water : przełącza wyświetlanie mapy kampanii płynącej wody
nw_stats : przełącza wyświetlanie statystyk sieci.
toggle_pr: przełącza tryb pr.
list_units <character/settlement name> : wymienia wszystkie jednostki w armii, ze szczegółami.
trigger_advice <thread_name> [<advice_index>] : – wyzwala porady
damage_wall <settlement> <gate> <breach> : Ściana uszkodzenia osady. Wymusza 40% uszkodzeń przypadkowej bramki i pobliskiego odcinka muru. Niszczy bramę, jeśli obecny jest parametr „brama”; łamie ścianę, jeśli obecny jest parametr „naruszenie”.
test_victory_scroll <faction victor> <short campaign (true/false)> : Otwiera zwój zwycięstwa ogłaszając, że dana frakcja jest zwycięzcą
data <rok> : zmienia datę kampanii na dany rok
sezon <season> : zmienia sezon kampanii na dany sezon
force_battle_victory <opt:capture_percent> : zmusza sojusz lokalnego gracza do wygrania bitwy, całkowicie niszcząc wrogi sojusz lub opcjonalnie zdobywając pewien procent sojuszu wroga
force_battle_defeat <opt:capture_percent> : zmusza sojusz lokalnego gracza do przegrania bitwy, całkowicie niszcząc lokalny sojusz lub opcjonalnie zdobywając pewien procent lokalnego sojuszu
output_unit_positions <filename> : wypisz pozycje wszystkich jednostek w bitwie do określonego pliku
Format: – alliance_index, army_index, unit_index, formation_origin_x, formation_origin_y, rotation_in_degrees, unit_width_in_metres, unit_width_in_men
zoom_to_jednostka : powiększenie kamery do jednostki o określonym id
show_battle_marker <x> <y> <t> <h> : wyświetlanie markera na (x, y) przez t sekund wysokości h
show_battle_line <x1> <y1> <x2> <y2> <t> : wyświetlanie linii od (x1, y1) do (x2, y2) przez t sekund
show_battle_circle <x> <y> <r> <t> : wyświetlanie okręgu w (x, y) promieniu r przez t sekund
kill_faction <faction_type> : usuwa frakcję z gry
diplomacy_mission <ai_faction> <target_faction> <mission_type> <opt:mission_target> : creates a diplomacy mission
zdarzenie <start_year[:end_year]> <category[:type]> [<x,y> <scale>] : tworzy zdarzenie o id
kill_character <character_name> : zabija postać o podanej nazwie
control <faction_type> : przełącza sterowanie odtwarzaczem na określoną frakcję; stara frakcja może nie działać poprawnie jako ai frakcja
create_building <settlement_name> <building_level_id> : tworzy budynek określonego typu w osadzie; dla id poziomu budynku zobacz export_descr_building.txt
capture_settlement <settlement name> : eksmituje dowolne postacie i armie rezydentów i przekazuje osadę lokalnemu graczowi
disable_ai [opt: tac | sub | dip | name | priest]: wyłącza wszystkie (domyślnie) lub część ai dla wszystkich frakcji
halt_ai <opt:fraiontyp nazwa> : zatrzymuje sekwencję tura tuż przed początkiem tura określonej frakcji, lub bieżącej frakcji, jeśli nie podano żadnej frakcji
run_ai [opt:x]: ponowne uruchomienie sekwencji obrotów ai po wyzwoleniu disableai lub haltai; (użyć x, aby również ponownie włączyć wszystkie części ai, które zostały indywidualnie wyłączone).
surrender_regions <opt: horde> <opt:fraion_type> : gives all this fraion’s regions to the slaves. „horda” poddaje regiony dla wszystkich frakcji, które mogą być hordami
toggle_chat_log : pokazuje lub ukrywa okno wieloosobowego czatu
bounds : przełączanie wyświetlania obiektów ograniczających
set_option <opt_name> <opt_value> : Ustaw nową wartość dla podanej opcji (użyj 1 i 0 dla opcji boolean)
możliwości <settlement_name> : lista szczegółów dotyczących możliwości rekrutacyjnych ugody
recruitment_pool <settlement_name> : lista szczegółów aktualnej puli rekrutacyjnej rozliczenia
diplomacy_costs <receiving_faction> <proposing_faction> <opt:target_faction> <opt:settlement_name> <opt:payment_amount> <opt:payment_years> : wyświetla listę surowych i postrzeganych kosztów elementów dyplomacji z perspektywy frakcji otrzymującej.
create_mission <sent_faction> <mission_id> : Próba utworzenia i dodania misji do określonej frakcji
toggle_HUD_mode: przełącza pomiędzy pełnym i minimalnym HUDem podczas bitwy.
print_shortcuts: wypisuje wszystkie skróty klawiaturowe dla aktualnego handlowca do documentation/current_handler_shortcuts.txt
logowanie <password> : włącza konsolę z hasłem administratora
wylogowanie: wylogowuje administratora, aby wyłączyć konsolę
clear_password <faction_label> : usuwa aktualne hasło dla określonej frakcji
set_password <faction_label> <password> <password> : ustala nowe hasło dla określonej frakcji
set_email <faction_label> <adres> : ustawia nowy adres e-mail dla określonej frakcji
Stwórz jednostkę kod
Za pomocą konsoli można wprowadzić następujące dane
create_unit „settlement or character” „unit ID” „amount (1-5)” „experience (1-9)” „armor (1-3)” „weapon (1-3)”
Przykład –
creat_unit „London” Longbowmen 2 9 3 3
Powyższy kod stworzy 2 jednostki Longbowmenów w Londynie z 3 złotymi szewronami, pancerzem poziomu 3 i bronią poziomu 3
Kod efektów:
create_unit „settlement or character” „unit ID” „amount (1-5)” „experience (1-9)” „armor (1-3)” „weapon (1-3)”
Tworzy jednostkę w dowolnej osadzie/ogólnej, którą chcesz utworzyć
Odblokuj wszystkie frakcje w grze
Znajdź ten katalog:
Medieval II Total War\data\world\maps\campaign\imperial_campaign
Następnie znajdź plik descr_strat. Otwórz go za pomocą edytora tekstu (Word, lub coś w tym stylu). Wytnij i wklej sekcję 'odblokowywalną’ do sekcji 'playable’ i zapisz plik. Uruchom grę i powinieneś mieć dostęp do każdej frakcji.
Możesz także odblokować Papal State, ale nie Mongołów, Timuridów i Azteków.
Pamiętaj, aby zrobić BACKUPS przed edycją plików gry Medieval II: Total War!!!!
Cechy kody
Z kodem „give_trait [character] [trait] [level number]”. Uwaga: Niektórym z nich może towarzyszyć „numer poziomu”, zwykle w zakresie od 1 do 5, co daje dodatkowe bonusy (lub kary).
-
- AcademyTrained
- AdoredByPope
- AgentPiety
- Anger
- Arse
- AssassinsGuildMember
- AssassinsGuildTrained
- Austere
- Authoritarian
- BadAmbusher
- BadArtilleryCommander
- BadAttacker
- BadDenouncer
- BadDiplomacy
- BadGunpowderCommander
- BadMerchant
- BadPrincess
- BadRiskyDefender
- BadSiegeDefender
- BadTaxman
- BattleChivalry
- BattleDread
- BigotWoman
- Bishop
- Bloodthirsty
- Brave
- BraveDiplomat
- BraveWoman
- CaptorChivalry
- CaptorDread
- Cardinal
- Cheapskate
- ChivalryLegacy
- ColdWoman
- ContentGeneral
- Corrupt
- Corrupted
- Coward
- CrusaderHistory
- Cuckold
- Cultured
- Cursed
- Deranged
- DesperateWoman
- Despoiler
- Disciplinarian
- DiscontentGeneral
- DivineProtection
- Divorced
- Dogmatic
- Doomsayer
- DreadLegacy
- DykeWoman
- EasternWarlord
- EducatedWoman
- Energetic
- ExRebel
- Exheir
- ExoticTastes
- ExpensiveTastes
- FactionKiller
- Factionheir
- Factionleader
- FairProsecutor
- FairWoman
- FaithfulWoman
- FamousPirate
- FathersLegacy
- Fearscatholic
- Fearsheretic
- Fearsislam
- Fearsorthodox
- Fearspagan
- Fearsslave
- Fearstimurids
- Fearsturks
- Fearsvenice
- Feck
- Fertile
- FertileWoman
- ForcedReligious
- Genocide
- Girls
- GloriousFool
- GoodAdministrator
- GoodAmbusher
- GoodAssassin
- GoodArtilleryCommander
- GoodAttacker
- GoodCommander
- GoodDefender
- GoodDenouncer
- GoodDiplomacy
- GoodGunpowderCommander
- GoodMerchant
- GoodMiner
- GoodPrincess
- GoodRiskyAttacker
- GoodRiskyDefender
- GoodSiegeAttacker
- GoodSpy
- GoodTaxman
- Gregarious
- GrowingConviction
- Haemophobic
- HaleAndHearty
- Handsome
- HarshWoman
- HasAdultress
- HashashinsGuildMember
- Hatescatholic
- Hatesheretic
- Hatesislam
- Hatesorthodox
- Hatespagan
- Hatesslave
- Hatesturks
- Hatesvenice
- HighPersonalSecurity
- HorseRacer
- HumbleWoman
- Hypochondriac
- IAmPope
- IAmPrincess
- IndecisiveAttacker
- Infertile
- InfertileWoman
- InquisitorFailure
- Insane
- InspiringSpeaker
- Intelligent
- Introvert
- JaguarWarlord
- JihadHistory
- LaxPersonalSecurity
- LegalDealer
- Lewd
- Loyal
- LoyaltyStarter
- MarriedAPrincess
- MerchantEnemies
- MerchantsGuildMember
- MerchantsGuildTrained
- Missionary
- Monopolist
- Multilingual
- NaturalAssassinSkill
- NaturalDiplomatSkill
- NaturalHereticSkill
- NaturalInquisitorSkill
- NaturalMerchantSkill
- NaturalMilitarySkill
- NaturalPriestSkill
- NaturalPrincess
- NaturalSpySkill
- NaturalWitchSkill
- NightBattleCapable
- Noctophobia
- Objective
- OpenMinded
- PassionateWoman
- Peaceful
- Perverted
- PopesEnforcer
- Pragmatic
- PretentiousWoman
- PrettyWoman
- PriestLevel
- Prim
- PublicAtheism
- Purifier
- RansomChivalry
- RansomDread
- ReligionStarter
- ReligiousActivity
- ReligiousInactivity
- ReligiousIntolerance
- ReligiousMerchant
- ReligiousTolerance
- RhetoricSkill
- Righteous
- Sane
- SecretlyFemale
- SecureMerchant
- SecurityMerchant
- Senile
- ServesSelfMerchant
- ShadyDealer
- Skill
- Slothful
- Sobriety
- SpiritedWoman
- StrategyChivalry
- StrategyDread
- StrickenSerious
- StrickenSilly
- StrongFaith
- Subjective
- Superstitious
- TheologiansGuildMember
- TheologiansGuildTrained
- ThievesGuildMember
- ThievesGuildTrained
- TimidWoman
- TolerantWoman
- TooOldToFight
- TouchedByTheGods
- TourneyKnight
- UglyWoman
- UnchasteWoman
- UnfairProsecutor
- Unwrath
- VapidWoman
- WaningConviction
- Warmonger
- WaveringFaith
- WifeIsBarren
- WifeIsBitch
- WifeIsCharming
- WifeIsFertile
- WifeIsHorrid
- WifeIsNoble
- WifeIsWise
- Woman
- WorldlyMerchant
- Wrath
- Xenophilia
Przeczytaj też:Jak sprawdzić fps w grze cs go
Posiłki pomocnicze kody
Stosować następujące wartości z kodem „give_ancillary [character] [ancillary] [level number]”. Uwaga: Niektórym z nich może towarzyszyć „numer poziomu”, zwykle od 1 do 5, co daje dodatkowe bonusy (lub kary).
-
- academic_advisor
- accomplice
- adultress
- architect
- chastity_belt
- diplomatic_escort
- explosives
- femme_fatale
- fine_cosmetics
- herald
- mercenary_captain
- secret_love
- witch_hunter
- zealous_disciple
- amerigo_vespucci
- marco_polo
- martin_luther
- jan_zizka
- raphael
- niels_ebbesen
- arnold_von_winkelried
- geoffrey_chaucer
- john_wycliffe
- bertrand_du_guesclin
- aldus_manutius
- michaelangelo
- hair_from_mohammeds_beard
- doctor
- tutor
- bard
- catamite
- apothecary
- drillmaster
- quartermaster
- biographer
- mentor
- taticius
- brilliant_inventor
- foodtaster
- librarian
- magician
- mathematician
- poisoner
- shieldbearer
- bodyguard
- monk