Konsola jest funkcją opcjonalną i jest domyślnie wyłączona. Aby ją aktywować musisz wcisnąć F3 i zobaczysz w lewym górnym rogu zaznaczone pole wyboru z napisem: „Disable Console”. Naciśnij F8 , TAB lub Esc, aby uzyskać kursor myszy i odznaczyć pole, aby aktywować konsolę.
Po włączeniu konsoli naciśnij Enter, ~, w zależności od klawiatury, i wpisz jedną z poniższych komend. Przy każdym ponownym uruchomieniu gry, musisz najpierw wcisnąć jeden z klawiszy nakładki (np. F3), zanim wciśniesz klawisz konsoli.
Spis treści
Lista kodów do gry Subnautica
KOD | EFEKT KODU |
---|---|
countdownship | Rozpoczyna odliczanie do eksplozji rdzenia napędowego Aurory. |
explodeship | Rozpoczyna eksplozję reaktora ciemnej materii Aurory. |
restoreship | Przywraca Aurorę do jej pierwotnej formy. Włącza promieniowanie. |
startsunbeamstoryevent | Aktywuje wydarzenie fabularne Sunbeam. |
sunbeamcountdownstart | Aktywuje odliczanie Sunbeam. |
precursorgunaim | Odtwarza całą akcję zestrzelenia Sunbeam przez Platformę Egzekwowania Kwarantanny. |
playsunbeamfx | Odtwarza tylko drugą część wydarzenia Quarantine Enforcement Platform (Platforma Kwarantanny) zestrzeliwującą Sunbeam. |
infectionreveal | Odtwarza animację, w której gracz uświadamia sobie, że jest zarażony bakterią Kharaa. Ostrzegamy, że uruchomienie tej komendy zwiększa stopień zarażenia gracza do 4. |
forcerocketready | Pozwala na wystrzelenie rakiety ratunkowej Neptune bez wyłączania platformy egzekwowania kwarantanny. |
item [NAME] [#] | Dodaje określoną ilość danego przedmiotu do ekwipunku gracza. Przykład:item titanium 5 Doda 5 sztuk tytanu do ekwipunku gracza. W przypadku przedmiotów ze spacjami w nazwie (np. Stasis Rifle), zamień je na jedno słowo (np. stasisrifle). |
clearinventory | Usuwa wszystko, co znajduje się w ekwipunku. |
spawn [NAME] [#] | Tworzy określoną liczbę przedmiotów przed graczem. Przykład:spawn seamoth Pojawia się Seamoth Przykład:spawn holefish 5 Pojawia się 5 Holefish przed graczem. |
cure [#] | Leczy gracza i wszystkie stworzenia w określonym zasięgu z Bakterii Kharaa. |
infect [#] | Zaraża gracza i wszystkie stworzenia w określonym zasięgu bakterią Kharaa. |
lldetach | Odłącza wszystkie larwy lawy od dowolnych pojazdów. |
playerinfection [#] | Zmienia stopień zarażenia gracza Bakterią Kharaa (1-5). Wartość 5 powoduje wyleczenie gracza. |
sub cyclops | Pojawia się Cyklop przed graczem. |
sub aurora | Za graczem pojawia się Aurora. |
sub escapepod | Pojawia się nowy Lifepod 5 na poziomie morza, gdzieś w Bezpiecznych Ławicach i umieszcza gracza w środku. |
filterwater | Sprawia, że każda maszyna filtrująca wodę na mapie natychmiast wytwarza Dużą przefiltrowaną wodę. |
filtersalt | Sprawia, że każda maszyna filtrująca wodę na mapie natychmiast wytwarza Sól. |
vehicleupgrades | Daje graczowi każdy moduł zwykłego pojazdu. |
cyclopsupgrades | Daje graczowi każdy moduł Cyklopa. |
seamothupgrades | Daje graczowi każdy moduł Seamoth. |
exosuitupgrades | Daje graczowi każdy moduł Prawn Suit. |
exosuitarms | Daje graczowi każde ramię Prawn Suit. |
spawnloot | Spawnuje trochę łupów. Spawns: Quartz, Copper Ore, Silver Ore, Salt Deposit, Gold i 4x Metal Salvage. |
tools loot | Pojawia się trochę narzędzi. Pojawiają się: Repair Tool, Seaglide, Flare, Transfuser, Propulsion Cannon, Stasis Rifle i próbuje zrodzić "BuildBota". |
madloot | Daje graczowi trochę łupów i narzędzi. Daje: Survival Knife, Habitat Builder, 3x Battery, 4x Computer Chip, 5x Creepvine Sample, 10x Titanium i 10x Glass. |
bobthebuilder | Włącza: fastbuild odblokowuje wszystkie nocost fastgrow fasthatch promieniowanie i dodaje Habitat Builder, Skaner, Survival Knife i Repair Tool do ekwipunku gracza. |
resourcesfor [NAME] | Zapewnia zasoby dla konkretnych przedmiotów do craftingu. Przykład:resourcesfor knife Daje graczowi gumę silikonową i tytan. |
ency [NAME] | Odblokowuje określony wpis w bazie danych. Nazwa wpisu jest wrażliwa na wielkość liter i wymaga dokładnej pisowni bez spacji. Przykład:ency crabsnake Odblokuje wpis dotyczący węża kraba. Doing:ency all Da graczowi wszystkie wpisy w banku danych, nawet te, których nie ma jeszcze w normalnej grze. |
damage [#] | Ustawia mnożnik obrażeń na wybrany przez gracza. |
takedamage [#] | Uszkadza zdrowie gracza w % równym wartości. Maksymalne zdrowie wynosi 100%. |
instagib | Przełącza tryb instagib. |
invisible | Stworzenia będą całkowicie ignorować gracza. |
filterfast | Zmniejsza czas filtrowania wody przez maszyny filtrujące. |
fastscan | Zmniejsza czas skanowania przy użyciu skanera. |
fastgrow | Rośliny, które można zasadzić, wyrosną w ciągu kilku chwil po umieszczeniu ich w dowolnym typie sadzarki. |
fasthatch | Jaja wykluwają się w ciągu kilku chwil po umieszczeniu ich w pojemniku na obcych. |
fastbuild | Pozwala graczowi budować moduły w ciągu sekundy za pomocą Habitat Buildera. To jest dobre do użycia razem z komendą "nocost". |
nocost | Włącza i wyłącza tryb nocost. Gdy jest włączony, gracz może korzystać z Fabrykatora, Habitat Buildera, Mobilnej Zatoki Pojazdów, Konsoli Ulepszania Pojazdów i Stacji Modyfikacyjnej, nawet jeśli nie ma potrzebnych materiałów. Zauważ, że jeśli gracz posiada niektóre lub wszystkie materiały potrzebne do stworzenia czegoś, to i tak zostaną one zużyte. Zdekonstruowanie przedmiotu za pomocą Budowniczego siedlisk w tym trybie nie powoduje zwrotu materiałów do jego budowy. |
nodamage | Przełącza zdrowie wszystkich stworzeń, działając jak niezwyciężoność. Ponowne wpisanie tej komendy pozwala wszystkim stworzeniom na otrzymywanie obrażeń w normalny sposób. |
noenergy | Przełącza zużycie energii dla wszystkich pojazdów, narzędzi, a także baz danych. |
nosurvival | Wyłącza wymagania gracza dotyczące jedzenia i wody. Usuwa wartość żywności na przedmiotach. Ma zastosowanie tylko w trybach Survival i Hardcore. Identyczna do komendy "Wolność". |
oxygen | Przełącza utratę tlenu podczas przebywania pod wodą. Odzyskasz tlen w normalny sposób. Ostrzeżenie: Jeśli użyjesz jej po tym, jak tlen osiągnie 0, nie uratuje cię przed śmiercią. |
nitrogen | Włącza dłuższy czas przebywania pod wodą i dodaje czynnik choroby dekompresyjnej, jeśli nie będziesz ostrożny. |
radiation | Przełącza promieniowanie. |
fixleaks | Naprawia wycieki promieniowania Aurory w pomieszczeniu z generatorem. |
flood | Zalewa każdego Cyklopa na mapie. |
damagesub | Uszkadza każdego cyklopa na mapie. |
destroycyclops | Niszczy każdego Cyklopa na mapie. |
restorecyclops | Przekształca każdy wrak Cyklopa na mapie w sprawny (ale uszkodzony) stan. |
vfx cyclopssmokeeffect (value) | Generuje efekt dymu Cyklopów. Może być przełączany z wartości 0 do 1. |
bubbles | Tworzy kilka baniek (powietrza) wokół gracza. |
seaglide | Pojawia się przed graczem nienapędzany Seaglide. |
dig [#] | (ta komenda już nie działa) Usuwa cały teren wokół gracza w sferze o średnicy # metrów (maksymalna wartość: 100). Ta komenda mocno obciąża wydajność rozgrywki. |
unlock [NAME] | Odblokowuje określony projekt. Przykład:unlock solarpanel Odblokowuje panele słoneczne. |
unlock all | Odblokowuje wszystkie projekty. |
unlockdoors | Odblokowuje wszystkie drzwi w bazach Aurora i Alien. Nie dotyczy to zamkniętych drzwi, które muszą zostać wycięte laserem. |
day | Ustawia czas na dzień. |
night | Ustawia czas na noc. |
daynight [#] | Ustawia konkretną godzinę. # 0" oznacza północ (tak samo jak komenda 'night'), "0.5" oznacza południe (tak samo jak komenda 'day'). "0.15" to świt. Każde użycie tej komendy zwiększa licznik dni o 1. |
daynightspeed [#] | Ustawia mnożnik prędkości cyklu dzień/noc (domyślnie 1). Wartość # równa "2" oznaczałaby cykl dzień/noc dwa razy szybszy (krótszy dzień i krótsza noc). Wartość zmienna taka jak 0.1 spowoduje, że cykl dzień/noc będzie 10x wolniejszy. |
schedule | Pokazuje listę nadchodzących wydarzeń, z wyświetlonym pozostałym czasem. |
debugstartmap | Wyświetla wszystkie możliwe lokacje tarła Lifepodów w postaci małej czarnej kostki. Aby usunąć kostki, wróć do gry. |
cinematics | Przełącza animacje dla gracza. |
debugsound | Przełącza dźwięk. |
entreset | Przeładowuje wszystkie zasoby gry (z wyjątkiem terenu). |
gamereset | Resetuje grę, w tym ekwipunek i pozycję gracza, do momentu ostatniego zapisu. |
farplane [#] | Zmienia odległość widzenia. 1000 jest wartością domyślną. |
fog | Włącza mgłę w grze. |
fov [#] | Przełącza zoom kamery gracza (5-60), domyślnie 60. Różne rodzaje kadrowania obiektywu, takie jak odwrócenie, odwrócenie do góry nogami, efekt teleskopowy itp. znajdują się w wartościach od 5 do 500 000. |
freecam | Pozwala na swobodne opuszczenie postaci i poruszanie się po terenie, a nawet przelatywanie przez obiekty stałe. Użyj polecenia ponownie, aby powrócić do swojej postaci. (UWAGA: Bardzo wrażliwe ruchy, nie można otworzyć menu lub inwentarza, gdy jesteś we freecam). Aby manipulować ruchem freecam, użyj shift, aby przyspieszyć. Wciskanie cyfr 1-5 również pojawia się, aby zmienić prędkość, z jaką poruszasz się używając shift. |
fps | Pokazuje FPS. |
nobloom | Usuwa bloom. Ponowne zastosowanie wymaga ponownego uruchomienia gry. |
noshadows | Usuwa cienie. Ponowne uruchomienie gry jest konieczne do ponownego zastosowania. |
printbiome | Pokazuje na ekranie, w jakim biome gracz aktualnie się znajduje. |
resetachievements | W wersji Steam, resetuje wszystkie osiągnięcia, które zostały zebrane. Należy pamiętać, że nie można tego cofnąć. |
spawnperf [NAME] [#] | Teleportuje gracza na 0, -5, 0 i tworzy wszystkie prefabrykaty, które pasują do podanej nazwy. Na przykład, spawnperf alien 1 tworzy różne artefakty obcych. |
speed [#] | Ustawia mnożnik prędkości gry (domyślnie 1). Wartość # równa "2" oznaczałaby 2x prędkość gry. Wartość zmiennoprzecinkowa, taka jak 0.1, spowolni prędkość gry do 10%. |
target | Włącza debugowanie celu. |
schoolfishai | Włącza AI ławicy ryb. |
vsync | Włącza VSync. |
vr | Dostępne opcje VR: Brak, Stereo, Split, Oculus, Morpheus. |
warp [x] [y] [z] | Przesuwa gracza na wybrane przez niego współrzędne. Przykład:warp 1 1 1 |
warpforward [#] | Przesuwa gracza do przodu o dowolną liczbę metrów. |
batch [x] [y] [z] | Przenosi gracza do środka wybranej przez niego partii. Partie nie używają tego samego układu współrzędnych co komenda warp. x = 12, z = 12 to środek mapy. y = 18 to poziom morza. Przykład:batch 12 18 12 |
warpme | Teleportuje gracza do Cyklopa, Sebazy, lub Lifepoda 5, w zależności od tego, do którego z nich gracz ostatnio wszedł. Dobre, aby się wyrwać. |
spawnnearby | Respawnuje gracza w niewielkiej odległości od tego miejsca. Dobre, aby się odczepić. |
randomstart | Teleportuje gracza do Lifepoda 5 i respawnuje Lifepoda 5 w jednym z jego początkowych punktów tarła w losowej lokalizacji. |
kill | Respawnuje gracza natychmiastowo wewnątrz lifepoda. Użyteczne jako funkcja "teleportu". NIE używaj na ustawieniach Hardcore. |
Zalecane jest zamknięcie wszystkich nakładek przed wpisaniem polecenia, ponieważ wpisanie liczby zmienia ustawienia gry na niektórych nakładkach (np. na nakładce F3).
Wszystkie kody do drzwi Aurora w Subnautica
- Kwatera kapitańska: 2679
- Zatoka ładunkowa: 1454
- Zatoka robotów: 6666
- Kabina nr 1: 1869
- Dostęp do laboratorium: 6483
Przeczytaj też:ᐅ Wiedźmin 3 kody do gry PC
Po zdobyciu wszystkich potrzebnych narzędzi, możesz udać się na statek i poszukać zamkniętych drzwi. Za zamkniętymi drzwiami kryją się przydatne łupy, które warto odzyskać. Aby odblokować drzwi, najedź na ekran z kodem znajdujący się obok drzwi i wybierz numery w kolejności.
Przeczytaj też:ᐅ The Sims 3 kody do gry PC