ᐅ Kody do gry Hearts of Iron IV na PC

Konsola może być otwarta przez naciśnięcie klawisza ` zwykle znajdującego się pod ESC. Jeśli twój układ klawiatury nie ma tego klawisza, inne skróty klawiszowe do otwarcia konsoli to SHIFT + 2 i SHIFT + 3.

Tryb debugowania Tooltip pokazuje informacje takie jak ID prowincji, stanów itp. kiedy najedziesz na nie na mapie. Zaleca się włączenie tego trybu, ponieważ jest on bardzo pomocny podczas używania komend konsoli. Możesz to zrobić za pomocą polecenia konsolowego tdebug.

Lista kodów do Hearts of Iron IV

KodyEfekt kodu
gain_xp [ilość]To polecenie może być użyte do dodania doświadczenia do Lidera/Generała. Określona ilość doświadczenia zostanie dodana do Lidera/Generała, którego aktualnie wybrałeś.
cp [ilość]Ta komenda doda siłę dowodzenia (max. 100%).
st [ilość]To polecenie dodaje stabilność (max. 100%). Możesz usunąć stabilność podając liczbę ujemną.
ws [ilość]Ta komenda doda wsparcie wojenne (max. 100%). Aby usunąć wsparcie wojenne, podaj liczbę ujemną.
allowtraitsTo polecenie usuwa ograniczenia dotyczące przydzielania cech ogólnych. Wykonanie tej komendy pozwoli Ci na swobodne przypisywanie cech ogólnych dowódcom, itp.
add_equipment [ilość] [equipment name]Ta komenda może być użyta do dodania określonej ilości dowolnego wyposażenia, poza wyposażeniem morskim. Możesz usunąć wyposażenie, podając ujemną wartość. Uwaga: możesz potrzebować zbadać pewien sprzęt przed jego użyciem, użyj albo komendy 'research all' (bada cały sprzęt) albo 'research_on_icon_click' jeśli tak jest.
add_latest_equipment [ilość]Ta komenda dodaje określoną ilość ekwipunku do każdego ekwipunku, który odblokowałeś lub w pełni zbadałeś (czyli do każdego typu ekwipunku w menu logistyki).
whitepeace [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] [Tu wpisz TAG kraju np. ENG]Ta komenda natychmiast wprowadza 'biały pokój' (rzeczy wracają do stanu sprzed rozpoczęcia wojny) pomiędzy określonymi krajami (określonymi przez ich znacznik kraju).
teleport [province id]Ta komenda może być użyta do aktywacji narzędzia teleportacji (jeśli nie podano żadnych argumentów) lub natychmiastowego teleportowania wybranych statków lub armii do prowincji o określonym ID.
allowdiploTa komenda pozwala na użycie dowolnej akcji dyplomatycznej (np. wypowiedzenie wojny) bez uzasadnienia.
debug_nukingPo wykonaniu tej komendy, zrzucanie atomówke w dowolnej prowincji jest dozwolone, niezależnie od warunków.
instantconstructionTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) natychmiastowy cheat budowy, dzięki czemu wszystkie budowy odbywają się natychmiast (nie ma już kolejek).
event [event id] [Tu wpisz TAG kraju np. ENG]Ta komenda rozpocznie określony event w określonym kraju.
research [slot id / 'all']Ta komenda może być użyta do badania całego sprzętu, lub sprzętu w określonym slocie technologicznym.
research_on_icon_clickTa komenda powoduje natychmiastowe zbadanie każdej technologii, gdy jej ikona zostanie kliknięta w drzewie technologii. Ta komenda jest również znana jako cheat "instant research".
annex [country tag / 'all']Ta komenda rozpoczyna załącznik z określonym tagiem kraju (załącznik rości sobie prawo do terytorium dla twojego kraju).
winwarsTa komenda daje twojemu krajowi maksymalny wynik wojny we wszystkich wojnach, w które jest aktualnie zaangażowany.
manpower [ilość]Ta komenda dodaje określoną ilość siły roboczej do twojego kraju.
add_opinion [source country tag] [target country tag]Ta komenda dodaje opinię z podanego znacznika kraju do innego kraju.
tag [Tu wpisz TAG kraju np. ENG]Ta komenda zamienia twój kraj na określony kraj. 'tag ENG' sprawi, że będziesz grał jako Wielka Brytania, na przykład.
observeTa komenda wprowadza Cię w tryb 'obserwatora', w którym nie grasz żadnym krajem - co oznacza, że cała gra toczy się na autopilocie. Komunikaty nie są wyświetlane, a gra nie jest automatycznie wstrzymywana.
tdebugTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) tryb debugowania. W trybie debugowania, ID dla rzeczy takich jak stany, wyposażenie, prowincje, itp. są wyświetlane po najechaniu na nie, co jest bardzo przydatne, ponieważ są one używane w komendach konsoli.
spawn [unit name/id] [province id] [ilość]UWAGA: Aby użyć tej komendy, musisz dodać '-debug' do opcji startowych HOI4 - w przeciwnym razie nie będzie działać. Ta komenda może być użyta do określonej ilości jednostek w prowincji.
occupationpaint [Tu wpisz TAG kraju np. ENG]Jeśli nie podano tagu kraju, ta komenda przełącza (włącza i wyłącza) malowanie okupacji. Jeśli podano znacznik kraju, twój kraj będzie zajmował wszystkie ziemie, które posiada podany kraj (ale nie ziemie, które tylko okupuje).
setowner [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] [state id]Ta komenda ustawia właściciela określonego państwa.
setcontroller [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] [province id]Ta komenda ustawia kontrolera określonej prowincji.
xp [ilość]Ta komenda dodaje określoną ilość doświadczenia (do wszystkich doświadczeń: wojskowego XP, morskiego XP i lotniczego XP).
pp [ilość]Ta komenda dodaje określoną ilość władzy politycznej do twojego kraju.
civilwar [ideology] [Tu wpisz TAG kraju np. ENG]Ta komenda rozpoczyna wojnę domową w kraju, z określoną ideologią. Możliwe ideologie: 'fascism', 'democratic', 'neutrality' i 'communism'
add_party_popularity [ideology group] [ilość]To polecenie dodaje podaną ilość popularności partii do podanej grupy ideologicznej. Grupami ideologicznymi są: 'f' (faszyzm), 'd' (demokratyczna), 'n' (neutralność) i 'c' (komunizm).
set_ruling_party [ideology group]To polecenie ustawia podaną grupę ideologiczną jako partię rządzącą. Grupami ideologicznymi są: 'f' (faszyzm), 'd' (demokratyczna), 'n' (neutralność) i 'c' (komunizm). Zauważ, że jeśli chcesz zmienić partię rządzącą w innym kraju, musisz najpierw przełączyć się na nią za pomocą komendy tag.
help [command]Jeśli wykonywane bez argumentów (tylko 'help'), polecenie to wypisuje listę poleceń. Jeśli zostanie wykonana z komendą jako argumentem, pokazuje pomoc dla podanej komendy.
focus.autocompleteTa komenda pozwala na natychmiastowe ukończenie celów narodowych. Zauważ, że ta komenda będzie miała wpływ na SI gry.
focus.nochecksTa komenda pozwala na ignorowanie wymagań celów narodowych.
focus.ignoreprerequisitesTa komenda pozwala na ignorowanie warunków wstępnych celów narodowych.
decision.nochecksTo polecenie pozwala na ignorowanie wymagań decyzji.
instant_prepareUWAGA: Aby użyć tej komendy, musisz dodać '-debug' do opcji startowych HOI4 - inaczej nie zadziała. Wykonanie tej komendy spowoduje, że inwazje morskie pominą czas przygotowania.
nu [ilość]UWAGA: To jest komenda sprzed 1.5. Nie będzie działać w późniejszych wersjach. Ta komenda dodaje podaną ilość morskiej użyteczności do twojego licznika morskiej użyteczności.
nuke [ilość]Ta komenda dodaje określoną ilość atomówek do twojego aktualnego kraju.
yesmanTa komenda powoduje, że AI danego kraju automatycznie akceptuje wszelkie oferty dyplomatyczne, niezależnie od przypadku.
rendertypeTa komenda wypisuje typ renderowania (backend), który jest aktualnie używany przez twojego klienta.
tweakerguiTa komenda otwiera GUI tweakera.
add_ideas [idea name]Ta komenda dodaje pomysł o podanym ID/nazwie do twojego aktualnego kraju.
reload [file name]Ta komenda może być użyta do ponownego załadowania pliku bez otwierania i zamykania gry. Przydatne, jeśli modyfikujesz plik, aby zmienić ustawienia i nie chcesz całkowicie restartować gry. Wspólne pliki: 'loc' (pliki lokalizacyjne), 'focus' (fokusy) i 'landcombat.gui' (interfejs walki lądowej).
timeTa komenda wypisuje aktualny czas.
reloadfx [map / .fx file]Ta komenda (bez żadnych argumentów) przeładowuje shadery gry. Opcjonalnie możesz podać nazwę mapy, postfx lub nazwę pliku (zakończoną .fx).
particle_editorTa komenda otwiera GUI edytora cząsteczek.
testtoolTa komenda otwiera narzędzie do testowania.
analyzetheatresWykonanie tej komendy spowoduje sprawdzenie wszystkich zagrożeń w grze pod kątem błędów.
massconquerTa komenda otwiera narzędzie do podbijania mas.
deleteallunits [Tu wpisz TAG kraju np. ENG]Ta komenda usunie wszystkie jednostki (armie i floty) z podanego tagu kraju.
aircombat [scenario] [result] [province id] [airbase state id] [airbase state id] [equipment] [equipment] [equipment creator] [equipment creator]Ta komenda inicjuje walkę powietrzną w określonym miejscu z wybranego kraju, bazy lotniczej i wyposażenia.
theatersrebuildTa komenda odbudowuje wszystkie istniejące teatry działań.
frontsTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) widoczność obcych frontów.
aidumpTa komenda zrzuca dane AI z aktualnie wybranej jednostki do pliku logu (np. w celu debugowania).
traderoutesTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) widoczność szlaków handlowych.
debug_tacticsTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) widoczność podpowiedzi debugowania taktyki.
reloadsupplyTa komenda przeładowuje wszystkie systemy zaopatrzenia...
deltat [speed multiplier]Ta komenda zmienia szybkość animacji w grze. Podana liczba jest mnożnikiem - 2 podwoi prędkość, 0.5 zmniejszy ją o połowę.
building_health [building type] [state id / province id] [level] [ilość]Ta komenda może być użyta do modyfikacji zdrowia istniejącego budynku.
nomapiconsTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) widoczność ikon na mapie.
nopausetextTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) widoczność menu pauzy (przydatne przy robieniu zrzutów ekranu).
nextsongTa komenda przeskakuje do następnej ścieżki dźwiękowej na liście odtwarzania muzyki w grze.
combatsound [frequency]Ta komenda może być użyta do zmiany częstotliwości losowego dźwięku emitowanego z widoku walki. Podana liczba powinna mieścić się w przedziale od 1 do 50.
morehumans [ilość]Ta komenda doda podaną ilość ludzi do aktualnego kraju (lub usunie, jeśli podano liczbę ujemną).
window [open / close] [gui name]Ta komenda otwiera ("open") lub zamyka ("close") GUI o podanej nazwie.
reloadinterfaceTa komenda przeładowuje interfejs gry.
reloadtechnologiesTa komenda przeładowuje wszystkie technologie.
updateequipmentsTa komenda wymusza przeładowanie plików związanych z wyposażeniem (/Hearts of Iron IV/common/units/equipment/).
updatesubunitsTa komenda wymusza przeładowanie plików związanych z jednostkami (/Hearts of Iron IV/common/units/).
reloadoob [Tu wpisz TAG kraju np. ENG]Ta komenda przeładowuje OOB (order of battle) kraju z podanym tagiem.
update_loc [localisation key]Ta komenda przeładowuje określony klucz lokalizacyjny.
pollTa komenda sprawdza ważne wydarzenia.
pause_in_hours [hours]Ta komenda pauzuje grę po określonym czasie. Przydatne, jeśli chcesz pozostawić grę włączoną, ale nie na zbyt długo.
add_autonomy [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] [ilość]Ta komenda dodaje lub odejmuje od poziomu autonomii określonego kraju.
testevent [event id] [character id]Ta komenda testuje określone ID bez wywoływania go.
resignTa komenda, jak można się domyślić, powoduje rezygnację z obecnej pozycji.
add_interest [Tu wpisz TAG kraju np. ENG]Ta komenda dodaje kraj z podanym znacznikiem do Twoich zainteresowań.
remove_interest [Tu wpisz TAG kraju np. ENG]Ta komenda usuwa kraj z podanym znacznikiem z twoich zainteresowań.
add_diploTa komenda dodaje dyplomatyczne trasy dla twojego aktualnego kraju.
printsynchstuffTa komenda wypisuje aktualny seed w twojej grze.
setrandomcount [count]Ta komenda, jeśli zostanie wykonana bez żadnych argumentów (po prostu 'SetRandomCount'), ustawi liczbę losową na 0. Jeśli jako argument zostanie podana liczba, liczba losowa zostanie ustawiona na nią.
aiTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) AI.
human_aiTa komenda włącza lub wyłącza (togles) AI dla krajów ludzkich.
ai_invasionTa komenda włącza lub wyłącza (toggle) AI dla inwazji morskich.
ai_acceptTa komenda włącza lub wyłącza (togles) czy AI zawsze będzie akceptować dyplomację.
fow [province id]Ta komenda przełącza (włącza lub wyłącza) FOW (mgłę wojny) albo ogólnie, albo w prowincji o określonym ID. Dla wyjaśnienia, jeśli ta komenda zostanie wykonana bez żadnych argumentów ('fow'), wyłączy ona całkowicie mgłę wojny. Jeśli ID prowincji jest podane jako argument, fow będzie włączone tylko dla tej prowincji.
collisionTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) GUI debugowania kolizji.
savegameTa komenda wymusza zapisanie gry.
savecheckTa komenda może być użyta do sprawdzenia, czy zapisywanie działa poprawnie. Stworzy ona plik zapisu o nazwie 'Test_01', załaduje go, a następnie zapisze ponownie jako 'Test_02'. Oba pliki powinny być takie same (w rozmiarze, itp.), jeśli nie, prawdopodobnie jest problem z zapisem.
ipTa komenda wypisuje twoje IP na konsoli.
requestgamestateTa komenda wypisuje stan gry.
nudgeTa komenda otwiera narzędzie nuge.
mapmode [mapmode id]Ta komenda zmienia tryb mapy na określony typ. ID trybu mapy: 1 (Domyślny), 2 (Marynarka), 3 (Lotnictwo), 4 (Zaopatrzenie), 5 (Państwo), 6 (Opór), 7 (Zasoby), 8 (Dyplomacja), 9 (Frakcja).
fullscreenTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) tryb pełnoekranowy.
pricesTa komenda wypisuje informacje o cenie do game.log.
add_core [state id] [Tu wpisz TAG kraju np. ENG]Ta komenda dodaje określone państwo jako 'rdzeń' określonego kraju. Rdzeń" jest stanem, który jest uważany za prawowitą część kraju.
remove_core [state id] [Tu wpisz TAG kraju np. ENG]UWAGA: Ta komenda została zgłoszona jako uszkodzona - jeśli nie działa dla Ciebie, jest to spowodowane błędem w grze, nie Twoim własnym! Ta komenda usuwa określony stan jako 'rdzeń' określonego kraju. Rdzeń" jest stanem, który jest uważany za prawowitą część kraju.
debug_zoomTa komenda spowoduje powiększenie gry.
debug_typesTa komenda jest zaawansowanym narzędziem debugowania, działa tylko przy uruchomionym RTTI. Wypisuje na konsoli typ danych dla wszystkich dynamicznych obiektów referencyjnych.
debug_show_event_idTa komenda wypisuje ID bieżącego zdarzenia.
debug_commandsTa komenda pokazuje bieżący 'commandcount' do pliku message.log.
debug_eventsTa komenda zainicjuje zliczanie zdarzeń, pokazuje dane zebrane za pomocą polecenia 'debug_dumpevents'.
debug_dumpeventsTa komenda pokazuje dane zebrane od ostatniego wykonania komendy 'debug_events'.
debug_diploactionsPolecenie to zainicjuje logowanie akcji dyplomatycznych, pokazuje dane zebrane za pomocą polecenia 'debug_dumpdiploactions'.
debug_dumpdiploactionsTa komenda pokazuje dane zebrane od ostatniego wykonania komendy 'debug_dumpdiploactions'.
debug_assertTa komenda włącza lub wyłącza (toggle) asercje.
debug_smoothTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) wygładzanie ramek.
debug_nomouseTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) funkcjonalność kółka przewijania (myszy).
debug_terrainTo polecenie włącza lub wyłącza (toggle) terrain.
debug_citiesTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) tryb malowania miast.
debug_waterTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) wodę.
debug_frontsTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) ekran debugowania interpolowanych frontów.
debug_off_front_snapTo polecenie włącza lub wyłącza (przełącza) ekran debugowania przyciągania frontów ofensywnych.
debug_bordersTo polecenie włącza lub wyłącza (przełącza) granice.
debug_treesTo polecenie włącza lub wyłącza (przełącza) drzewa.
debug_riversTa komenda włącza lub wyłącza rzeki.
debug_postfxTo polecenie włącza lub wyłącza (przełącza) PostFX.
debug_skyTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) niebo.
debug_tooltipTa komenda włącza lub wyłącza (togles) tooltipy.
flagsoutput [path]To polecenie wygeneruje i zapisze plik atlasu tekstur do podanej ścieżki.
cityreloadTo polecenie przeładowuje miasta.
errorTa komenda pokazuje błędy z pliku logu.
versionTa komenda wypisuje aktualną wersję gry na konsolę.
debug_noguiTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) GUI gry.
debug_volume [volume]Ta komenda może być użyta do regulacji głośności gry.
debug_lockcameraTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) blokadę kamery.
debug_linesTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) linie debugowania.
debug_entitiesTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) encje.
debug_infoTo polecenie włącza lub wyłącza (przełącza) ekran informacyjny debugowania.
debug_particleTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) cząsteczki.
debug_ai_budget [Tu wpisz TAG kraju np. ENG]Ta komenda pokazuje informacje o budżecie AI na konsoli.
debug_texturesTa komenda może być użyta do drukowania informacji o debugu tekstur do logu gry (nie konsoli).
debug_textureTa komenda włącza lub wyłącza (toggle) tekstury takie jak bloom.
debug_wireframeTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) wymuszony wireframe w grze.
debug_achievements_clearTa komenda wyczyści wszystkie twoje osiągnięcia i statystyki (nieodwracalne).
moveunit [unit id] [province id]Ta komenda przenosi określoną jednostkę do określonej prowincji.
spawnactor [name] [province id] [animation]Ta komenda tworzy aktora. Jeśli jako argument podano animację (opcjonalnie), postać zostanie z nią zrodzona.
guiboundsTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) GUI debugowania granic.
cameraclampTo polecenie włącza lub wyłącza (przełącza) zacisk kamery.
provtooltipdebugTa komenda włącza lub wyłącza (togles) debug info o prowincji. Informacje debugowania zawierają takie rzeczy jak ID prowincji, ID stanu, itp. kiedy najedziesz na prowincję na mapie.
reloadweather [seed]Ta komenda przeładowuje pogodę.
weatherTa komenda włącza lub wyłącza (togles) pogodę - jeśli ta funkcja jest wyłączona, pogoda będzie wyłączona.
debug_air_vs_landTa komenda włącza lub wyłącza (toggle) tryb debugowania dla walki powietrznej z lądową.
mapnamesTa komenda włącza lub wyłącza (togles) nazwy map.
profilelogTa komenda wyśle dane/informacje o profilowaniu do 'time.log'.
run [file name]Ta komenda uruchamia listę komend w określonym pliku.
oosTa komenda powoduje, że klient przestaje być zsynchronizowany.
debug_crashTa komenda jest narzędziem debugowania, gdy zostanie wykonana, usunie awarie klienta.
sleep [duration]Ta komenda wstrzymuje grę na określony czas (sekundy).
goto_province [province id]Ta komenda przesuwa środek twojej kamery do określonej prowincji.
goto_state [state id]Ta komenda przesuwa środek twojej kamery do określonego stanu.
trigger_docsTa komenda
3dstatsTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) statystyki 3D.
hdrTo polecenie włącza lub wyłącza (przełącza) obrazowanie w zakresie wysokiej dynamiki.
hdr_debugTo polecenie włącza lub wyłącza (toggle) debugowanie obrazowania o wysokim zakresie dynamiki.
srgbTo polecenie włącza lub wyłącza (toggle) debugowanie kolorów.
bloomTo polecenie włącza lub wyłącza (przełącza) debugowanie rozkwitu.
posteffectvolumes.default [post effect]To polecenie może być użyte do włączenia określonego efektu post, względem podanej nazwy.
nightTo polecenie włącza lub wyłącza (przełącza) noc.
filewatcherTa komenda włącza lub wyłącza (togles) filewatcher.
createleanTa komenda generuje tekstury LEAN.
helplogPo wykonaniu tej komendy, lista wszystkich komend zostanie wypisana do pliku game.log.
hsvTa komenda konwertuje HSV na RGB.
tag_color [rgb]Ta komenda może być użyta do ustawienia koloru znacznika aktualnego kraju.
browser [url]Ta komenda otwiera okno przeglądarki i ładuje podany adres URL.
browser_base_url [url]Ta komenda ustawia adres URL przeglądarki (ładuje stronę).
aiviewTo polecenie włącza lub wyłącza (przełącza) debug info dla AI.
airealismTa komenda włącza lub wyłącza (przełącza) realistyczne AI dla gry.
instant_wargoalTa komenda pozwala na zastosowanie dowolnego celu wojennego bez uzasadnienia.
set_country_flag [Tu wpisz TAG kraju np. ENG]Ta komenda ustawia flagę określonego kraju jako flagę twojej obecnej nacji.
set_cosmetic_tag [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] [Tu wpisz TAG kraju np. ENG]Ta komenda zmieni nazwę i flagę określonego kraju na nazwę i flagę innego kraju.

Przeczytaj też:ᐅ Kody do gry Stellaris na PC

Dodaj komentarz

jedenaście + 4 =