Konsola może być otwarta przez naciśnięcie klawisza ` zwykle znajdującego się pod ESC. Jeśli twój układ klawiatury nie ma tego klawisza, inne skróty klawiszowe do otwarcia konsoli to SHIFT + 2 i SHIFT + 3.
Tryb debugowania Tooltip pokazuje informacje takie jak ID prowincji, stanów itp. kiedy najedziesz na nie na mapie. Zaleca się włączenie tego trybu, ponieważ jest on bardzo pomocny podczas używania komend konsoli. Możesz to zrobić za pomocą polecenia konsolowego tdebug.
Lista kodów do Hearts of Iron IV
Kody | Efekt kodu |
---|---|
gain_xp [ilość] | To polecenie może być użyte do dodania doświadczenia do Lidera/Generała. Określona ilość doświadczenia zostanie dodana do Lidera/Generała, którego aktualnie wybrałeś. |
cp [ilość] | Ta komenda doda siłę dowodzenia (max. 100%). |
st [ilość] | To polecenie dodaje stabilność (max. 100%). Możesz usunąć stabilność podając liczbę ujemną. |
ws [ilość] | Ta komenda doda wsparcie wojenne (max. 100%). Aby usunąć wsparcie wojenne, podaj liczbę ujemną. |
allowtraits | To polecenie usuwa ograniczenia dotyczące przydzielania cech ogólnych. Wykonanie tej komendy pozwoli Ci na swobodne przypisywanie cech ogólnych dowódcom, itp. |
add_equipment [ilość] [equipment name] | Ta komenda może być użyta do dodania określonej ilości dowolnego wyposażenia, poza wyposażeniem morskim. Możesz usunąć wyposażenie, podając ujemną wartość. Uwaga: możesz potrzebować zbadać pewien sprzęt przed jego użyciem, użyj albo komendy 'research all' (bada cały sprzęt) albo 'research_on_icon_click' jeśli tak jest. |
add_latest_equipment [ilość] | Ta komenda dodaje określoną ilość ekwipunku do każdego ekwipunku, który odblokowałeś lub w pełni zbadałeś (czyli do każdego typu ekwipunku w menu logistyki). |
whitepeace [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] | Ta komenda natychmiast wprowadza 'biały pokój' (rzeczy wracają do stanu sprzed rozpoczęcia wojny) pomiędzy określonymi krajami (określonymi przez ich znacznik kraju). |
teleport [province id] | Ta komenda może być użyta do aktywacji narzędzia teleportacji (jeśli nie podano żadnych argumentów) lub natychmiastowego teleportowania wybranych statków lub armii do prowincji o określonym ID. |
allowdiplo | Ta komenda pozwala na użycie dowolnej akcji dyplomatycznej (np. wypowiedzenie wojny) bez uzasadnienia. |
debug_nuking | Po wykonaniu tej komendy, zrzucanie atomówke w dowolnej prowincji jest dozwolone, niezależnie od warunków. |
instantconstruction | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) natychmiastowy cheat budowy, dzięki czemu wszystkie budowy odbywają się natychmiast (nie ma już kolejek). |
event [event id] [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] | Ta komenda rozpocznie określony event w określonym kraju. |
research [slot id / 'all'] | Ta komenda może być użyta do badania całego sprzętu, lub sprzętu w określonym slocie technologicznym. |
research_on_icon_click | Ta komenda powoduje natychmiastowe zbadanie każdej technologii, gdy jej ikona zostanie kliknięta w drzewie technologii. Ta komenda jest również znana jako cheat "instant research". |
annex [country tag / 'all'] | Ta komenda rozpoczyna załącznik z określonym tagiem kraju (załącznik rości sobie prawo do terytorium dla twojego kraju). |
winwars | Ta komenda daje twojemu krajowi maksymalny wynik wojny we wszystkich wojnach, w które jest aktualnie zaangażowany. |
manpower [ilość] | Ta komenda dodaje określoną ilość siły roboczej do twojego kraju. |
add_opinion [source country tag] [target country tag] | Ta komenda dodaje opinię z podanego znacznika kraju do innego kraju. |
tag [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] | Ta komenda zamienia twój kraj na określony kraj. 'tag ENG' sprawi, że będziesz grał jako Wielka Brytania, na przykład. |
observe | Ta komenda wprowadza Cię w tryb 'obserwatora', w którym nie grasz żadnym krajem - co oznacza, że cała gra toczy się na autopilocie. Komunikaty nie są wyświetlane, a gra nie jest automatycznie wstrzymywana. |
tdebug | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) tryb debugowania. W trybie debugowania, ID dla rzeczy takich jak stany, wyposażenie, prowincje, itp. są wyświetlane po najechaniu na nie, co jest bardzo przydatne, ponieważ są one używane w komendach konsoli. |
spawn [unit name/id] [province id] [ilość] | UWAGA: Aby użyć tej komendy, musisz dodać '-debug' do opcji startowych HOI4 - w przeciwnym razie nie będzie działać. Ta komenda może być użyta do określonej ilości jednostek w prowincji. |
occupationpaint [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] | Jeśli nie podano tagu kraju, ta komenda przełącza (włącza i wyłącza) malowanie okupacji. Jeśli podano znacznik kraju, twój kraj będzie zajmował wszystkie ziemie, które posiada podany kraj (ale nie ziemie, które tylko okupuje). |
setowner [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] [state id] | Ta komenda ustawia właściciela określonego państwa. |
setcontroller [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] [province id] | Ta komenda ustawia kontrolera określonej prowincji. |
xp [ilość] | Ta komenda dodaje określoną ilość doświadczenia (do wszystkich doświadczeń: wojskowego XP, morskiego XP i lotniczego XP). |
pp [ilość] | Ta komenda dodaje określoną ilość władzy politycznej do twojego kraju. |
civilwar [ideology] [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] | Ta komenda rozpoczyna wojnę domową w kraju, z określoną ideologią. Możliwe ideologie: 'fascism', 'democratic', 'neutrality' i 'communism' |
add_party_popularity [ideology group] [ilość] | To polecenie dodaje podaną ilość popularności partii do podanej grupy ideologicznej. Grupami ideologicznymi są: 'f' (faszyzm), 'd' (demokratyczna), 'n' (neutralność) i 'c' (komunizm). |
set_ruling_party [ideology group] | To polecenie ustawia podaną grupę ideologiczną jako partię rządzącą. Grupami ideologicznymi są: 'f' (faszyzm), 'd' (demokratyczna), 'n' (neutralność) i 'c' (komunizm). Zauważ, że jeśli chcesz zmienić partię rządzącą w innym kraju, musisz najpierw przełączyć się na nią za pomocą komendy tag. |
help [command] | Jeśli wykonywane bez argumentów (tylko 'help'), polecenie to wypisuje listę poleceń. Jeśli zostanie wykonana z komendą jako argumentem, pokazuje pomoc dla podanej komendy. |
focus.autocomplete | Ta komenda pozwala na natychmiastowe ukończenie celów narodowych. Zauważ, że ta komenda będzie miała wpływ na SI gry. |
focus.nochecks | Ta komenda pozwala na ignorowanie wymagań celów narodowych. |
focus.ignoreprerequisites | Ta komenda pozwala na ignorowanie warunków wstępnych celów narodowych. |
decision.nochecks | To polecenie pozwala na ignorowanie wymagań decyzji. |
instant_prepare | UWAGA: Aby użyć tej komendy, musisz dodać '-debug' do opcji startowych HOI4 - inaczej nie zadziała. Wykonanie tej komendy spowoduje, że inwazje morskie pominą czas przygotowania. |
nu [ilość] | UWAGA: To jest komenda sprzed 1.5. Nie będzie działać w późniejszych wersjach. Ta komenda dodaje podaną ilość morskiej użyteczności do twojego licznika morskiej użyteczności. |
nuke [ilość] | Ta komenda dodaje określoną ilość atomówek do twojego aktualnego kraju. |
yesman | Ta komenda powoduje, że AI danego kraju automatycznie akceptuje wszelkie oferty dyplomatyczne, niezależnie od przypadku. |
rendertype | Ta komenda wypisuje typ renderowania (backend), który jest aktualnie używany przez twojego klienta. |
tweakergui | Ta komenda otwiera GUI tweakera. |
add_ideas [idea name] | Ta komenda dodaje pomysł o podanym ID/nazwie do twojego aktualnego kraju. |
reload [file name] | Ta komenda może być użyta do ponownego załadowania pliku bez otwierania i zamykania gry. Przydatne, jeśli modyfikujesz plik, aby zmienić ustawienia i nie chcesz całkowicie restartować gry. Wspólne pliki: 'loc' (pliki lokalizacyjne), 'focus' (fokusy) i 'landcombat.gui' (interfejs walki lądowej). |
time | Ta komenda wypisuje aktualny czas. |
reloadfx [map / .fx file] | Ta komenda (bez żadnych argumentów) przeładowuje shadery gry. Opcjonalnie możesz podać nazwę mapy, postfx lub nazwę pliku (zakończoną .fx). |
particle_editor | Ta komenda otwiera GUI edytora cząsteczek. |
testtool | Ta komenda otwiera narzędzie do testowania. |
analyzetheatres | Wykonanie tej komendy spowoduje sprawdzenie wszystkich zagrożeń w grze pod kątem błędów. |
massconquer | Ta komenda otwiera narzędzie do podbijania mas. |
deleteallunits [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] | Ta komenda usunie wszystkie jednostki (armie i floty) z podanego tagu kraju. |
aircombat [scenario] [result] [province id] [airbase state id] [airbase state id] [equipment] [equipment] [equipment creator] [equipment creator] | Ta komenda inicjuje walkę powietrzną w określonym miejscu z wybranego kraju, bazy lotniczej i wyposażenia. |
theatersrebuild | Ta komenda odbudowuje wszystkie istniejące teatry działań. |
fronts | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) widoczność obcych frontów. |
aidump | Ta komenda zrzuca dane AI z aktualnie wybranej jednostki do pliku logu (np. w celu debugowania). |
traderoutes | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) widoczność szlaków handlowych. |
debug_tactics | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) widoczność podpowiedzi debugowania taktyki. |
reloadsupply | Ta komenda przeładowuje wszystkie systemy zaopatrzenia... |
deltat [speed multiplier] | Ta komenda zmienia szybkość animacji w grze. Podana liczba jest mnożnikiem - 2 podwoi prędkość, 0.5 zmniejszy ją o połowę. |
building_health [building type] [state id / province id] [level] [ilość] | Ta komenda może być użyta do modyfikacji zdrowia istniejącego budynku. |
nomapicons | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) widoczność ikon na mapie. |
nopausetext | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) widoczność menu pauzy (przydatne przy robieniu zrzutów ekranu). |
nextsong | Ta komenda przeskakuje do następnej ścieżki dźwiękowej na liście odtwarzania muzyki w grze. |
combatsound [frequency] | Ta komenda może być użyta do zmiany częstotliwości losowego dźwięku emitowanego z widoku walki. Podana liczba powinna mieścić się w przedziale od 1 do 50. |
morehumans [ilość] | Ta komenda doda podaną ilość ludzi do aktualnego kraju (lub usunie, jeśli podano liczbę ujemną). |
window [open / close] [gui name] | Ta komenda otwiera ("open") lub zamyka ("close") GUI o podanej nazwie. |
reloadinterface | Ta komenda przeładowuje interfejs gry. |
reloadtechnologies | Ta komenda przeładowuje wszystkie technologie. |
updateequipments | Ta komenda wymusza przeładowanie plików związanych z wyposażeniem (/Hearts of Iron IV/common/units/equipment/). |
updatesubunits | Ta komenda wymusza przeładowanie plików związanych z jednostkami (/Hearts of Iron IV/common/units/). |
reloadoob [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] | Ta komenda przeładowuje OOB (order of battle) kraju z podanym tagiem. |
update_loc [localisation key] | Ta komenda przeładowuje określony klucz lokalizacyjny. |
poll | Ta komenda sprawdza ważne wydarzenia. |
pause_in_hours [hours] | Ta komenda pauzuje grę po określonym czasie. Przydatne, jeśli chcesz pozostawić grę włączoną, ale nie na zbyt długo. |
add_autonomy [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] [ilość] | Ta komenda dodaje lub odejmuje od poziomu autonomii określonego kraju. |
testevent [event id] [character id] | Ta komenda testuje określone ID bez wywoływania go. |
resign | Ta komenda, jak można się domyślić, powoduje rezygnację z obecnej pozycji. |
add_interest [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] | Ta komenda dodaje kraj z podanym znacznikiem do Twoich zainteresowań. |
remove_interest [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] | Ta komenda usuwa kraj z podanym znacznikiem z twoich zainteresowań. |
add_diplo | Ta komenda dodaje dyplomatyczne trasy dla twojego aktualnego kraju. |
printsynchstuff | Ta komenda wypisuje aktualny seed w twojej grze. |
setrandomcount [count] | Ta komenda, jeśli zostanie wykonana bez żadnych argumentów (po prostu 'SetRandomCount'), ustawi liczbę losową na 0. Jeśli jako argument zostanie podana liczba, liczba losowa zostanie ustawiona na nią. |
ai | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) AI. |
human_ai | Ta komenda włącza lub wyłącza (togles) AI dla krajów ludzkich. |
ai_invasion | Ta komenda włącza lub wyłącza (toggle) AI dla inwazji morskich. |
ai_accept | Ta komenda włącza lub wyłącza (togles) czy AI zawsze będzie akceptować dyplomację. |
fow [province id] | Ta komenda przełącza (włącza lub wyłącza) FOW (mgłę wojny) albo ogólnie, albo w prowincji o określonym ID. Dla wyjaśnienia, jeśli ta komenda zostanie wykonana bez żadnych argumentów ('fow'), wyłączy ona całkowicie mgłę wojny. Jeśli ID prowincji jest podane jako argument, fow będzie włączone tylko dla tej prowincji. |
collision | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) GUI debugowania kolizji. |
savegame | Ta komenda wymusza zapisanie gry. |
savecheck | Ta komenda może być użyta do sprawdzenia, czy zapisywanie działa poprawnie. Stworzy ona plik zapisu o nazwie 'Test_01', załaduje go, a następnie zapisze ponownie jako 'Test_02'. Oba pliki powinny być takie same (w rozmiarze, itp.), jeśli nie, prawdopodobnie jest problem z zapisem. |
ip | Ta komenda wypisuje twoje IP na konsoli. |
requestgamestate | Ta komenda wypisuje stan gry. |
nudge | Ta komenda otwiera narzędzie nuge. |
mapmode [mapmode id] | Ta komenda zmienia tryb mapy na określony typ. ID trybu mapy: 1 (Domyślny), 2 (Marynarka), 3 (Lotnictwo), 4 (Zaopatrzenie), 5 (Państwo), 6 (Opór), 7 (Zasoby), 8 (Dyplomacja), 9 (Frakcja). |
fullscreen | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) tryb pełnoekranowy. |
prices | Ta komenda wypisuje informacje o cenie do game.log. |
add_core [state id] [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] | Ta komenda dodaje określone państwo jako 'rdzeń' określonego kraju. Rdzeń" jest stanem, który jest uważany za prawowitą część kraju. |
remove_core [state id] [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] | UWAGA: Ta komenda została zgłoszona jako uszkodzona - jeśli nie działa dla Ciebie, jest to spowodowane błędem w grze, nie Twoim własnym! Ta komenda usuwa określony stan jako 'rdzeń' określonego kraju. Rdzeń" jest stanem, który jest uważany za prawowitą część kraju. |
debug_zoom | Ta komenda spowoduje powiększenie gry. |
debug_types | Ta komenda jest zaawansowanym narzędziem debugowania, działa tylko przy uruchomionym RTTI. Wypisuje na konsoli typ danych dla wszystkich dynamicznych obiektów referencyjnych. |
debug_show_event_id | Ta komenda wypisuje ID bieżącego zdarzenia. |
debug_commands | Ta komenda pokazuje bieżący 'commandcount' do pliku message.log. |
debug_events | Ta komenda zainicjuje zliczanie zdarzeń, pokazuje dane zebrane za pomocą polecenia 'debug_dumpevents'. |
debug_dumpevents | Ta komenda pokazuje dane zebrane od ostatniego wykonania komendy 'debug_events'. |
debug_diploactions | Polecenie to zainicjuje logowanie akcji dyplomatycznych, pokazuje dane zebrane za pomocą polecenia 'debug_dumpdiploactions'. |
debug_dumpdiploactions | Ta komenda pokazuje dane zebrane od ostatniego wykonania komendy 'debug_dumpdiploactions'. |
debug_assert | Ta komenda włącza lub wyłącza (toggle) asercje. |
debug_smooth | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) wygładzanie ramek. |
debug_nomouse | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) funkcjonalność kółka przewijania (myszy). |
debug_terrain | To polecenie włącza lub wyłącza (toggle) terrain. |
debug_cities | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) tryb malowania miast. |
debug_water | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) wodę. |
debug_fronts | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) ekran debugowania interpolowanych frontów. |
debug_off_front_snap | To polecenie włącza lub wyłącza (przełącza) ekran debugowania przyciągania frontów ofensywnych. |
debug_borders | To polecenie włącza lub wyłącza (przełącza) granice. |
debug_trees | To polecenie włącza lub wyłącza (przełącza) drzewa. |
debug_rivers | Ta komenda włącza lub wyłącza rzeki. |
debug_postfx | To polecenie włącza lub wyłącza (przełącza) PostFX. |
debug_sky | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) niebo. |
debug_tooltip | Ta komenda włącza lub wyłącza (togles) tooltipy. |
flagsoutput [path] | To polecenie wygeneruje i zapisze plik atlasu tekstur do podanej ścieżki. |
cityreload | To polecenie przeładowuje miasta. |
error | Ta komenda pokazuje błędy z pliku logu. |
version | Ta komenda wypisuje aktualną wersję gry na konsolę. |
debug_nogui | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) GUI gry. |
debug_volume [volume] | Ta komenda może być użyta do regulacji głośności gry. |
debug_lockcamera | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) blokadę kamery. |
debug_lines | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) linie debugowania. |
debug_entities | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) encje. |
debug_info | To polecenie włącza lub wyłącza (przełącza) ekran informacyjny debugowania. |
debug_particle | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) cząsteczki. |
debug_ai_budget [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] | Ta komenda pokazuje informacje o budżecie AI na konsoli. |
debug_textures | Ta komenda może być użyta do drukowania informacji o debugu tekstur do logu gry (nie konsoli). |
debug_texture | Ta komenda włącza lub wyłącza (toggle) tekstury takie jak bloom. |
debug_wireframe | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) wymuszony wireframe w grze. |
debug_achievements_clear | Ta komenda wyczyści wszystkie twoje osiągnięcia i statystyki (nieodwracalne). |
moveunit [unit id] [province id] | Ta komenda przenosi określoną jednostkę do określonej prowincji. |
spawnactor [name] [province id] [animation] | Ta komenda tworzy aktora. Jeśli jako argument podano animację (opcjonalnie), postać zostanie z nią zrodzona. |
guibounds | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) GUI debugowania granic. |
cameraclamp | To polecenie włącza lub wyłącza (przełącza) zacisk kamery. |
provtooltipdebug | Ta komenda włącza lub wyłącza (togles) debug info o prowincji. Informacje debugowania zawierają takie rzeczy jak ID prowincji, ID stanu, itp. kiedy najedziesz na prowincję na mapie. |
reloadweather [seed] | Ta komenda przeładowuje pogodę. |
weather | Ta komenda włącza lub wyłącza (togles) pogodę - jeśli ta funkcja jest wyłączona, pogoda będzie wyłączona. |
debug_air_vs_land | Ta komenda włącza lub wyłącza (toggle) tryb debugowania dla walki powietrznej z lądową. |
mapnames | Ta komenda włącza lub wyłącza (togles) nazwy map. |
profilelog | Ta komenda wyśle dane/informacje o profilowaniu do 'time.log'. |
run [file name] | Ta komenda uruchamia listę komend w określonym pliku. |
oos | Ta komenda powoduje, że klient przestaje być zsynchronizowany. |
debug_crash | Ta komenda jest narzędziem debugowania, gdy zostanie wykonana, usunie awarie klienta. |
sleep [duration] | Ta komenda wstrzymuje grę na określony czas (sekundy). |
goto_province [province id] | Ta komenda przesuwa środek twojej kamery do określonej prowincji. |
goto_state [state id] | Ta komenda przesuwa środek twojej kamery do określonego stanu. |
trigger_docs | Ta komenda |
3dstats | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) statystyki 3D. |
hdr | To polecenie włącza lub wyłącza (przełącza) obrazowanie w zakresie wysokiej dynamiki. |
hdr_debug | To polecenie włącza lub wyłącza (toggle) debugowanie obrazowania o wysokim zakresie dynamiki. |
srgb | To polecenie włącza lub wyłącza (toggle) debugowanie kolorów. |
bloom | To polecenie włącza lub wyłącza (przełącza) debugowanie rozkwitu. |
posteffectvolumes.default [post effect] | To polecenie może być użyte do włączenia określonego efektu post, względem podanej nazwy. |
night | To polecenie włącza lub wyłącza (przełącza) noc. |
filewatcher | Ta komenda włącza lub wyłącza (togles) filewatcher. |
createlean | Ta komenda generuje tekstury LEAN. |
helplog | Po wykonaniu tej komendy, lista wszystkich komend zostanie wypisana do pliku game.log. |
hsv | Ta komenda konwertuje HSV na RGB. |
tag_color [rgb] | Ta komenda może być użyta do ustawienia koloru znacznika aktualnego kraju. |
browser [url] | Ta komenda otwiera okno przeglądarki i ładuje podany adres URL. |
browser_base_url [url] | Ta komenda ustawia adres URL przeglądarki (ładuje stronę). |
aiview | To polecenie włącza lub wyłącza (przełącza) debug info dla AI. |
airealism | Ta komenda włącza lub wyłącza (przełącza) realistyczne AI dla gry. |
instant_wargoal | Ta komenda pozwala na zastosowanie dowolnego celu wojennego bez uzasadnienia. |
set_country_flag [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] | Ta komenda ustawia flagę określonego kraju jako flagę twojej obecnej nacji. |
set_cosmetic_tag [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] [Tu wpisz TAG kraju np. ENG] | Ta komenda zmieni nazwę i flagę określonego kraju na nazwę i flagę innego kraju. |
Przeczytaj też:ᐅ Kody do gry Stellaris na PC