ᐅ Kody do Eu4

Gra Europa Universalis IV( inaczej Eu 4) jest świetną grą oraz możliwość modyfikacji, a także niesamowity konsolowy system komend. Komendy konsolowe to po prostu komendy, które wpisujesz do konsoli, czasami są one nazywane kodami. Konsola to okno w EU4, do którego możesz wpisać tekst i wysłać wiadomość zwrotną.

Podczas gry naciśnij ~, aby wyświetlić okno konsoli, następnie wpisz jeden z poniższych kodów do gry Eu4 i naciśnij klawisz Enter, aby aktywować odpowiednią funkcję w konsoli

np.

vassalize [tag kraju] [tag kraju]

gdzie [tag kraju] trzeba podać TAG Kraju np. vassalize POL NOR – Polska wasalizuję Norwegię

absolutism [ilość] [tag kraju] np. absolutism 20 FRA – dodaję 20 absolutyzmu kraju Francja itd

Spis treści

Kody do EU4 kompletna lista komend i kodów:

Komenda do wpisania w konsoliOpis Komendy co robi i jaki jest jej cel!
absolutism [ilość] [tag kraju]To polecenie konsoli dodaje określoną kwotę (liczbę) absolutyzmu do kraju, w którym grasz. Jeśli jako drugi argument zostanie podany znacznik kraju, to do tego kraju zostanie dodany absolutyzm. Negatywne liczby mogą być użyte do zmniejszenia absolutyzmu kraju.
add_to_curia_treasury [ilość]To polecenie dodaje określoną ilość pieniędzy do Curia Treasury. Podaj liczbę ujemną, aby usunąć pieniądze z Curia Treasury. dodatek DLC: Cesarz
add_unrest [cid type] [cid index] [ilość]To polecenie konsoli dodaje określoną ilość niepokojów (awansu) do określonej frakcji. informacje o argumencie dla pomocy z CID Type i Index.
age_consort [years] [tag kraju]Ten cheat ustawia wiek konsoli w twoim kraju na określoną ilość lat. Można opcjonalnie określić znacznik kraju jako drugi argument, jeśli zostanie podany, polecenie to wpłynie na kraj z tym znacznikiem zamiast na swój własny. dodatek DLC: Rights of Man
age_ruler [years] [tag kraju]To polecenie konsoli ustawia wiek twojego władcy na określoną ilość lat. Określanie tagu kraju jako drugiego argumentu spowoduje, że polecenie to zmieni wiek władcy tego kraju.
ai_army_tick [tag kraju] [file name]Ta komenda debugowa inicjuje silną reewaluację wszystkich planowanych ruchów armii przez SI. Użyteczne jest podjęcie decyzji o ponownej ocenie armii, jeśli warunki uległy zmianie, ale gra nie jest aktualizowana. Jeśli określony jest znacznik kraju, armia kraju z tym znacznikiem zostanie poddana ponownej ocenie. Jeśli, jako drugi argument, podana jest nazwa pliku (np. armylog.txt), do tego pliku zostanie zapisany dziennik ponownej oceny (który następnie można znaleźć w katalogu instalacyjnym Twojej gry).
ai_budgetTa komenda debugowania pokazuję dane debugowania dla budżetu AI odnoszącego się do kraju, w którym grasz. Przydatne do debugowania problemów związanych z budżetami SI.
ai_plan_regions [tag kraju]To polecenie debugowania inicjuje silną reewaluację wszystkich przydziałów regionalnych dla SI w twoim kraju. Jeśli znacznik kraju jest określony jako argument, polecenie to zostanie zastosowane do kraju z tym znacznikiem.
army_drill [ilość] [tag kraju]To polecenie konsoli ustawia wiersz dla wszystkich podjednostek na określoną kwotę. Maksymalna kwota wynosi 100. Jeśli jako drugi argument zostanie określony znacznik kraju, będzie to miało zastosowanie do kraju z tym znacznikiem. W przeciwnym razie to polecenie będzie miało zastosowanie do kraju, w którym grasz. dodatek DLC: Cradle of Civilization
assert [trigger]To polecenie debugowania potwierdza określony wyzwalacz.
assimilate [prowincji id] [tag kraju]Ta komenda konsoli asymiluje prowincję z określonym ID. Gdy dana prowincja zostanie zasymilowana, następuje przełączenie własności (na kraj zasymilowany), następuje jej rdzeniowanie, a zarówno jej kultura jak i religia zostają zmienione na kulturę i religię kraju zasymilowanego. Jeśli nie określisz tagu kraju jako argumentu, kraj, w którym grasz, zostanie zasymilowany, w przeciwnym razie kraj z określonym tagiem zasymiluje prowincję.
center_of_trade [level] [prowincji id]To polecenie konsoli tworzy centrum handlu z określonym poziomem (1-3) w określonej prowincji. Jeśli dana prowincja jest już centrum handlu, jej poziom zostanie dostosowany do określonego poziomu.
change_culture_court [court member id] [culture id]To polecenie ustawia kulturę określonego członka sądu. informacje na temat argumentów dla typów członków sądu i identyfikatorów kultury.
change_religion_court [court member id] [religion id]Polecenie to ustawia religię określonego członka sądu na religię z określonym ID. Religions dla ID religii.
check_saveTa komenda debuguje system zapisu Twojej gry. W tle działa ona poprzez dwukrotną symulację zapisu i sprawdzenie, czy dwa zapisy są takie same. Jeśli są one różne, pojawia się problem (ponieważ dwa pliki zapisu wykonane w tym samym czasie powinny być identyczne).
clearae [tag kraju] [tag kraju]To polecenie konsoli wyczyści każdą interpretację agresji pomiędzy dwoma krajami z określonymi znacznikami krajów. Pierwszy znacznik kraju jest przeznaczony dla kraju, do którego chcesz wyczyścić agresywną ekspansję. Drugi znacznik kraju (opcjonalny) jest przeznaczony dla kraju, który narzuca agresywną ekspansję. Jeżeli nie określisz drugiego kraju, agresywna ekspansja wszystkich krajów zostanie zresetowana.
clearreforms [tag kraju]To polecenie konsoli wyczyści wszystkie reformy rządowe dla kraju z określonym znacznikiem kraju. Jeżeli nie określiłeś znacznika kraju, reformy rządowe dla kraju, w którym grasz, zostaną usunięte.
crashreporter.deletecrashdata [days]Ta komenda debugowania może być użyta do uwolnienia miejsca z zrzutu. Wszystkie awarie starsze niż podana ilość dni zostaną usunięte.
crashreporter.simulatecrashTa komenda debugowa powoduje zawieszenie gry. Deweloperzy, modderzy i ciekawscy gracze mogą chcieć symulować awarię w celach debugowania.
crashreporter.uploadcrashTa komenda debugowania wyśle ostatnią wersję gry.
ctTo polecenie skopiuje do twojego schowka wszystkie informacje o timerze.
cv [prowincji id]To polecenie debugowe kopiuje numer wersji twojej instalacji / gry Europa Universalis IV do schowka.
debug_crownland [tag kraju]Ta komenda debugowania uruchamia dziennik wszystkich zmian w koronie dla kraju z określonym znacznikiem kraju.
devotion [ilość] [tag kraju]To polecenie konsoli ustawia poświęcenie kraju z określonym znacznikiem na określoną kwotę. Jeśli nie określisz tagu kraju jako drugiego argumentu, polecenie to będzie dotyczyło oddania kraju, jako aktualnie granego.
echo [message]To polecenie debugowania wypisuje komunikat, który następuje do konsoli. "echo test 123" wypisuje do konsoli "test 123".
enable_all_commandsTo polecenie debugowania wypisuje do konsoli 'Not Successful'. Uważa się, że oryginalna funkcja tej komendy została usunięta przed wypuszczeniem gry.
enable_game_controllerJest to komenda przełączająca. Jeśli obsługa kontrolera gry jest wyłączona (domyślnie), wpisanie tej komendy włączy ją. Jeśli obsługa kontrolera gry jest włączona, wpisanie tej komendy wyłączy ją.
estate_agenda [agenda id]To polecenie konsoli uruchamia agendę nieruchomości z podanym ID.
fast_colonizeJest to polecenie przełączające, które włącza i wyłącza natychmiastową kolonizację. Natychmiastowa kolonizacja, jak można się było domyślić, sprawia, że kolonizacja jest natychmiastowa. To polecenie wpłynie również na kraje AI czyniąc je natychmiastową kolonizacją zbyt. Domyślnie, wpisanie tego polecenia włącza natychmiastową kolonizację. Jeśli natychmiastowa kolonizacja została włączona, wpisanie tego polecenia wyłączy ją.
findcommands [text]To polecenie znajdzie i pokazuję listę poleceń z podanym tekstem w ich nazwie lub opisie.
flagship_galley [name] [ability id] [ability id] [ability id]Ta komenda konsoli utworzy galerę z podaną nazwą i możliwościami jako okręt flagowy. argumenty dla identyfikatorów zdolności.
flagship_heavy [name] [ability id] [ability id] [ability id]To polecenie konsoli stworzy ciężki statek z określoną nazwą i umiejętnościami jako okręt flagowy. argumenty dla identyfikatorów umiejętności.
flagship_light [name] [ability id] [ability id] [ability id]To polecenie z konsoli stworzy lekki statek z określoną nazwą i umiejętnościami jako okręt flagowy. argumenty dla identyfikatorów umiejętności.
heir_historyTo polecenie debugowania wypisuje historię dziedzica konsoli.
highlight_islands [threshold]Ta komenda będzie wyróżniać wszystkie prowincje, które będą klasyfikowane jako wyspy poniżej określonego progu (jak w przypadku tych, których warunek "prowincja jest na wyspie").
imperial_incident [imperial incident id]Ta komenda oszukiwania rozpoczyna incydent imperialny z określonym ID. dodatek DLC: Cesarz
incident [shinto incident id] [tag kraju]To polecenie z konsoli rozpoczyna incydent o określonym ID dla kraju o określonym znaczniku kraju. Jeśli nie określiłeś znacznika kraju, incydent rozpocznie się w kraju, w którym grasz. Należy pamiętać, że to polecenie dotyczy religii Shinto. dodatek DLC: Mandat nieba
innovativeness [ilość] [tag kraju]To polecenie dodaje określoną ilość innowacji do kraju z określonym znacznikiem. Jeśli nie określisz tagu kraju, kraj, w który grasz, zostanie dotknięty. Jeśli nie określisz kwoty, domyślną kwotą jest 100. Określenie ujemnej kwoty zmniejsza innowacyjność. dodatek DLC: Zasada Britannia
insult [tag kraju] [tag kraju] [insult id]To polecenie konsoli wysyła określoną obrazę z jednego kraju do drugiego. dodatek DLC: Dharma
invasion_target [prowincji id]To polecenie ustawia cel inwazji SI na prowincję o określonym ID.
invest [investment id] [prowincji id]Jest to polecenie typu toggle, które włącza lub wyłącza Trade Company Investment z określonym ID dla danej prowincji. dodatek DLC: Dharma .
isolationism [ilość]To polecenie ustawia poziom izolacji (0 - 4) kraju, w którym grasz, co do podanej liczby. Zauważ, że to polecenie dotyczy religii Shinto. dodatek DLC: Common Sense
kill_advisors [tag kraju]To oszukańcze polecenie zabija wszystkich doradców sądowych (wraz z tymi z puli) dla kraju z określonym znacznikiem kraju.
landing_page [dodatek DLC key]To polecenie debugowania pokazuje landing page dla dodatek DLC z określonym kluczem.
make_subject [tag kraju] [tag kraju] [subject type id]To polecenie konsoli sprawia, że kraj staje się przedmiotem innego kraju. informacje o argumentach dla typów tematów i identyfikatorów. Jeśli nie zostanie określony drugi znacznik kraju, określony znacznik kraju stanie się tematem odtwarzanego kraju.
meritocracy [ilość] [tag kraju]To polecenie ustawia chińskiego cesarza merytokracji określonego kraju na określoną kwotę. dodatek DLC: Mandat nieba
mission [mission id]To jest polecenie przełączania. Jeśli ukończenie misji dla określonego ID misji jest włączone, wpisanie tej komendy włączy ją. W przeciwnym razie, wyłączy ją.
norevoltsTo jest komenda przełączająca (toggle). Jeśli rewolty są włączone, wykonanie tej komendy wyłączy je. Jeśli rewolty są wyłączone, użycie tej komendy włączy je z powrotem.
nowarTo jest komenda włączająca (toggle). Jeśli deklaracje wojny z AI są włączone, użycie tej komendy wyłączy je (domyślnie). Jeśli są one już wyłączone, użycie tej komendy włączy je ponownie. Deklaracje wojny SI to deklaracje wojny z krajów, które nie są kontrolowane przez graczy.
pass_next_reform [reform id]Ta komenda konsoli dodaje reformę z określonym ID do Świętego Cesarstwa Rzymskiego. informacje o argumentach dla ID reformy.
pick_golden_bull [golden bull id]Ta komenda daje papieżowi Złotą Bullę z określonym ID. informacje o argumentach dla Golden Bull ID.
powerspend_countTo polecenie debugowania zapisuje do dziennika gier (game.log in installation directory) ilość razy, w których zostało wykonane powerspend.
print_estate_land_shareTo polecenie debugowania loguje do konsoli aktualne udziały w gruncie dla posiadłości lub koron.
print_modifiersTo polecenie debugowania wypisuje do pliku (zapisanego w Documents \Paradox Interactive \Europa Universalis IV) aktualne modyfikatory posiadłości.
reform_desire [ilość]To polecenie konsoli dodaje określoną ilość chęci reform do aktualnego kraju.
reformprogress [ilość] [tag kraju]Ta komenda konsoli dodaje określoną ilość postępu reform rządowych do kraju z określonym znacznikiem kraju. Jeśli nie określisz tagu kraju jako drugiego argumentu, to polecenie to zostanie przypisane do kraju, w którym grasz. Jeśli nie określisz kwoty, zostanie dodana domyślna wartość (500).
refresh_knowledgeTo polecenie debugowania odświeży się do licznika wydajności dla wiedzy.
religious_school [religious school id] [tag kraju]To polecenie konsoli ustawia szkołę religijną dla kraju z podanym tagiem kraju. Jeśli nie zostanie określony żaden znacznik kraju, polecenie to zostanie zastosowane do kraju, w którym grasz jako. informacje o argumentach dla identyfikatorów szkół religijnych. dodatek DLC: Cradle of Civilization
repair [tag kraju]To oszukańcze polecenie natychmiast naprawi wszystkie statki należące do kraju z określonym znacznikiem kraju.
reshuffle_seat_bribesTa konsola dowodzenia przetasuje łapówki za wszystkie miejsca w parlamencie. dodatek DLC: Common Sense
run_commands [file name]To polecenie konsoli uruchomi wszystkie polecenia w pliku o podanej nazwie. informacje o argumencie, gdzie umieścić plik.
runyear [year] [file name]To polecenie konsoli wykona polecenia w pliku o podanej nazwie, gdy rok gry trafi na podany rok. Patrz informacja o argumencie, gdzie umieścić plik.
set_base_manpower [prowincji id] [value]To polecenie ustawia bazowy manpower (mnożnik) dla prowincji o podanej nazwie na określoną wartość. Bazowa siła robocza jest mnożnikiem stosowanym w obliczeniach dla danej prowincji. Manpower prowincji to bazowa siła robocza * wydajność pracy * autonomia lokalna.
set_base_production [prowincji id] [value]Polecenie to ustawia bazową wydajność produkcji (mnożnik) dla województwa o określonym ID na określoną wartość. Bazowa wydajność produkcji jest mnożnikiem stosowanym w obliczeniach dla województwa w odniesieniu do dochodów z produkcji, wartości handlowej i wyprodukowanych towarów.
set_base_tax [prowincji id] [value]Polecenie to ustawia podatek bazowy (mnożnik) dla województwa o określonym ID na określoną wartość. Podatek bazowy jest używany w obliczeniach dla dochodów podatkowych prowincji. Dochód podatkowy prowincji to (podatek bazowy + dochód z podatku lokalnego) / 12 * efektywność dochodu podatkowego * (1 - autonomia lokalna).
spread_revolution [prowincji id]Ta komenda konsoli przeniesie rewolucję na prowincję z podanym ID. dodatek DLC: Cesarz
startup_screenJest to polecenie debugowania, które tworzy i otwiera nowy ekran startowy (ekran, który ładuje się po otwarciu gry).
stop [date]Ta konsolowa komenda wstrzyma grę po osiągnięciu określonej daty w grze (tj. nie twojego komputera/rzeczywistej daty życia).
syntheticdawn [tag kraju]To polecenie konsoli zmieni kraj z podanym znacznikiem na Synthetics. Synthetics to stan, który może być utworzony tylko za pomocą tej komendy konsoli.
test [code test id]To polecenie debugowe uruchamia test kodu z podanym ID testu kodu.
test_neighbour [tag kraju]Ta komenda debugowa wypisuje na konsoli informacje dotyczące statusu sąsiada kraju z podanym tagiem i kraju, w którym grasz.
timer_dumpTa komenda debugowa drukuje dane z testów czasowych do pliku dziennika gry.
timer_showJest to polecenie przełączające, które włącza i wyłącza wyświetlanie danych związanych z czasem na ekranie.
tributary [tag kraju]To polecenie konsoli sprawia, że kraj z określonym znacznikiem kraju staje się stanem Tributary. dodatek DLC: Mandat nieba
verify_locTo polecenie debugowania może być użyte do weryfikacji kluczy lokalizacyjnych. Wszystkie klucze, które nie zostaną zlokalizowane, zostaną zapisane w pliku dziennika gier (w Documents \Paradox Interactive \Europa Universalis IV \logs).
writetestentitiesTo polecenie debugowania wypisuje listę jednostek testowych dla wszystkich nacji do pliku local_temp.log, który znajduje się w Documents \Paradox Interactive \Europa Universalis IV \logs.
zeal [ilość] [tag kraju]Ta komenda konsoli dodaje określoną ilość Revolutionary Zeal do kraju z określonym znacznikiem kraju. dodatek DLC: Emperor
zombieTo jest komenda debugowania typu toggle. Jeśli debugowanie armii jest wyłączone (domyślnie), uruchomienie tej komendy włączy ją, w przeciwnym razie ją wyłączy.
age [game age]Ta komenda może być użyta do zmiany wieku gry na Age of Exploration, Age of Reformation, Age of Absolutism lub Age of Revolution. informacje o argumentach dla ID gry (0-3). dodatek DLC: Mandat nieba
age_heir [age] [tag kraju]To polecenie zmienia wiek spadkobiercy waszego obecnego kraju. Jeśli określisz tag kraju, wiek spadkobiercy tego kraju zostanie zmieniony.
add_backer [prowincji id]To polecenie sprawia, że prowincja z podanym identyfikatorem staje się podmiotem wspierającym (wspierającym) aktualną sprawę, która jest prowadzona w parlamencie. dodatek DLC: Common Sense
add_baseunrest [prowincji id] [ilość]To polecenie dodaje określoną kwotę do bazowych niepokojów w określonej prowincji. Podaj ujemną kwotę, aby usunąć rozruchy bazowe.
add_cardinalTo polecenie dodaje jednego kardynała do twojej obecnej nacji (o ile jest katolicka).
add_cb [casus belli id] [tag kraju] [tag kraju]To polecenie dodaje określonego Casusa Belli do kraju z określonym znacznikiem. Podaj drugi znacznik kraju, aby wysłać Casus Belli z tego kraju, a nie z kraju, w którym aktualnie grasz.
add_claim [prowincji id] [tag kraju]Ta komenda określa prowincję z podanym ID dla aktualnego kraju lub kraju z podanym ID kraju (jeżeli podałeś ID kraju).
add_colonist [tag kraju]To polecenie dodaje kolonistę do kraju z określonym znacznikiem kraju. UWAGA: Jeśli kraj ma już co najmniej jednego kolonistę, polecenie to może zresetować istniejące statystyki/wartości kolonistów.
add_consort [tag kraju] [tag kraju]To oszustwo dodaje konsortę do bieżącego kraju. Jeśli określisz znacznik kraju, konsorcjum zostanie dodane do tego kraju. Jeśli określisz drugi znacznik kraju, konsorcjum będzie posiadało tę narodowość. dodatek DLC: Prawa Człowieka
add_core [prowincji id] [tag kraju]To polecenie sprawia, że prowincja z określonym ID staje się rdzeniem kraju, do którego należy.
add_devastation [prowincji id] [devastation amount]To polecenie dodaje określoną ilość zniszczeń do określonej prowincji.
add_diplo [tag kraju]To polecenie powoduje, że do kraju, do którego należy dana prowincja, dołącza się dyplomatyczna enroute z określonym ID.
add_faction [faction name]To polecenie dodaje frakcję o określonej nazwie do kraju, w którym aktualnie grasz.
add_heir [tag kraju]To polecenie dodaje spadkobiercę do kraju - lub do kraju z określonym znacznikiem kraju (jeśli określiłeś znacznik kraju). Jeśli spadkobierca już istnieje, polecenie to zastąpi spadkobiercę nowym spadkobiercą.
add_idea_group [idea group key] [tag kraju]To polecenie dodaje określoną grupę pomysłów do Twojego kraju - lub do określonego tagu kraju. listę identyfikatorów grup pomysłowych.
add_interest [tag kraju]To polecenie dodaje kraj (określony przez znacznik kraju) do Twojego zainteresowania.
add_issue [issue id]To polecenie dodaje do parlamentu problem, określony przez jego id/klucz. dodatek DLC: Common Sense
add_liberty_desire [ilość] [tag kraju]To polecenie może być użyte do dodania lub usunięcia żądania wolności z kraju, określonego przez jego znacznik kraju.
add_local_autonomy [prowincji id] [ilość]To polecenie dodaje określoną ilość lokalnej autonomii do prowincji o określonym ID.
add_loyalty [estate id] [ilość]To polecenie dodaje lojalność do posiadłości o określonym ID. Podaj liczbę ujemną, aby usunąć lojalność. wyjaśnienie argumentów dla identyfikatorów nieruchomości. dodatek DLC: Kozacy
add_missionary [tag kraju]To polecenie dodaje misjonarza do kraju z określonym znacznikiem kraju.
add_natives [prowincji id] [ilość]To polecenie dodaje tubylców do prowincji z określonym ID. Dodana kwota jest równa podanej liczbie pomnożonej przez 100: kwota 1 dodałaby 100 tubylców.
add_opinion [source country tag] [target country tag]Ta komenda poprawia opinię o innym kraju o 100.
add_pa [tag kraju]Oszustwo to dodaje 10% władzy patriarchalnej do kraju o podanym identyfikatorze.
add_permanent_claim [prowincji id] [tag kraju]Ta komenda spowoduje, że dana prowincja będzie miała stałe poparcie dla danego kraju. Stałe roszczenie nie wygasa.
add_pi [tag kraju]To polecenie doda 100 Papieskiego Wpływu do kraju z określonym znacznikiem.
add_prosperity [prowincji id] [progress %]To polecenie może być wykorzystane do dalszego rozwoju prowincji w kierunku dobrobytu. Podaj liczbę ujemną, aby zmniejszyć postęp w dobrobycie prowincji.
add_reformlevel [ilość]To polecenie może być użyte do dodania do poziomu reform Świętego Cesarstwa Rzymskiego.
add_republican_tradition [ilość] [tag kraju]To polecenie doda określoną ilość tradycji republikańskiej do kraju z określonym tagiem kraju.
add_trait [ruler trait id]Polecenie to dodaje określoną cechę do władcy kraju, w którym aktualnie grasz. dodatek DLC: Prawa Człowieka
adm [ilość] [tag kraju]To polecenie oszukiwania dodaje określoną ilość uprawnień administracyjnych do kraju z określonym znacznikiem kraju. Jeśli nie określisz tagu kraju, uprawnienia administracyjne zostaną dodane do kraju, w którym grasz. Jeśli kwota nie zostanie określona, zostanie zastosowana domyślna wartość (999).
admiral [fire] [shock] [maneuver] [siege] [tag kraju]To polecenie tworzy admirala z określoną oceną wstrząsów, ognia, manewrów i oblężenia. Jeśli zostanie określony znacznik kraju, nowo utworzony admirał zostanie dodany do tego kraju, a jeśli nie, to do kraju, w którym grasz, zostanie dodany admirał.
ai_minister [army / diplomacy / trade]To polecenie przełączy AI dla określonego ministra ( informacje o argumentach dla identyfikatorów).
ai [tag kraju]To polecenie może być użyte do przełączania (włączania i wyłączania) AI dla wszystkich narodów lub określonego kraju.
aiinvalidJest to polecenie debugowe. Po wykonaniu, wypisuje listę nieprawidłowych poleceń AI.
aiviewPolecenie to włącza i wyłącza (włącza i wyłącza) widoczność czasownika informacji o AI.
annex [tag kraju] [tag kraju]Oszustwo to anektuje kraj z podanym znacznikiem dla własnego kraju lub określonego kraju.
army_tradition [ilość] [tag kraju]To polecenie doda określoną ilość tradycji armii do znacznika określonego kraju.
army_professionalism [ilość] [tag kraju]To polecenie doda do znacznika określonego kraju określony poziom profesjonalizmu wojskowego.
authority [ilość] [tag kraju]To polecenie dodaje określoną ilość uprawnień do Twojego własnego kraju lub kraju z określonym znacznikiem. Negatywne liczby usuwają uprawnienia. dodatek DLC: El Dorado
autosaveTo polecenie uratuje grę.
balanceTo jest polecenie debugowania. Wykonanie tego polecenia spowoduje wydrukowanie informacji o saldach do pliku game.log (nie do konsoli).
bearhaslanded [prowincji id]To polecenie rodzi Jan Mayen w określonej prowincji.
canalsJest to polecenie debugowania, używane do debugowania kanałów na mapie. dodatek DLC: Wealth of Nations
cash [ilość] [tag kraju]To polecenie może dodać lub usunąć pieniądze (dukaty) ze skarbca Twojego kraju (lub określonego kraju). Negatywne liczby spowodują usunięcie pieniędzy.
change_religion [country tag / province id] [religion id]Ta komenda może być użyta do zmiany religii kraju lub prowincji, określonej przez identyfikator kraju lub prowincji. informacje na temat argumentów dla identyfikatorów religii.
church_power [ilość] [tag kraju]To polecenie dodaje określoną ilość mocy kościelnej do znacznika określonego kraju (lub kraju, w którym grasz, tak jakby nie został określony znacznik kraju). dodatek DLC: Common Sense
clearTo polecenie wyczyści konsolę - co oznacza, że wszystkie wcześniej wysłane do Ciebie wiadomości zostaną ukryte (nie są to wyczyścione pliki logów konsoli, tylko konsola w grze).
clr_consort_flag [tag kraju] [flag id]To polecenie czyści flagę konsoli. dodatek DLC: Rights of Man
clr_flag [flag id]To polecenie oczyszcza globalną flagę.
clr_prov_flag [flag id] [prowincji id]To polecenie oczyszcza flagę prowincji.
collisionTo polecenie włącza i wyłącza (przełącza) informacje o debugowaniu pola kolizji, które są rysowane na ekranie. Jest to przydatne do debugowania problemów z kolizjami, itp.
colonize [prowincji id]To polecenie kolonizuje określoną prowincję dla bieżącego kraju. To polecenie kolonizuje określoną prowincję dla bieżącego kraju. Kolonizowana prowincja stanie się rdzeniem z oryginalnymi cechami prowincji (takimi jak religia i kultura).
combat_dice [number]Ta komenda może być użyta do ustawienia liczby, na którą rzucą się kostki bojowe, co oznacza, że nie będzie ona już przypadkowa. Polecenie 'combat_dice 3' oznacza, że kości bojowe zawsze będą lądować na 3. Użyj komendy 'combat_dice -1', aby przywrócić normalną funkcjonalność (losową).
combatsound [frequency]Ta komenda może być użyta do zmiany częstotliwości losowych dźwięków emitowanych z widoku bojowego.
control [prowincji id] [tag kraju]Ta komenda ustawia kontroler określonej prowincji na określony znacznik kraju (jeśli nie jest określony znacznik kraju, to kraj, w którym grasz, stanie się kontrolerem).
corrupt [corruption value] [tag kraju]Ta komenda zmieni zepsucie określonego kraju na określoną ilość. Zauważ, że nie dodaje ono określonej ilości korupcji do danego kraju - ustawia korupcję na wprowadzoną liczbę.
country_modifier [tag kraju] [modifier id]To polecenie spowoduje wydrukowanie wartości określonego modyfikatora dla kraju docelowego.
create_march [tag kraju] [tag kraju]Polecenie to sprawia, że określony kraj staje się marszem drugiego określonego kraju.
culture [prowincji id]To polecenie ustawia kulturę określonej prowincji na kulturę pierwotną kraju, w którym grasz.
date [yyyy.mm.dd]To polecenie zmienia datę gry na określoną datę.
debug_infoTo polecenie włącza i wyłącza (przełącza) widoczność informacji o debugach.
debug_modeTa komenda włącza i wyłącza (przełącza) widoczność informacji o debugowaniu, czyli znaczników kraju, identyfikatorów prowincji i odległości granicznych, które będą Ci pokazywane po najechaniu kursorem na lokalizacje w grze.
debug_noguiTo polecenie włącza widoczność interfejsu graficznego gry - z tą opcją w grze takie rzeczy jak menu i paski narzędzi będą ukryte.
debug_reload_areasPolecenie to spowoduje przeładowanie wszystkich obszarów na mapie - przydatne do debugowania i poprawiania błędów.
debug_reload_regionsPolecenie to spowoduje przeładowanie wszystkich obszarów na mapie - przydatne do debugowania i naprawiania błędów.
declare_war [tag kraju] [tag kraju] [call allies]Ten cheat powoduje, że dwie określone narody (kraje) wypowiadają sobie nawzajem wojnę - nie jest wymagane żadne casus belli.
delete_wars [tag kraju]To polecenie zakończy wszystkie wojny, w które zaangażowany jest dany kraj. UWAGA: To polecenie zakończy tylko wojny, w których dany kraj jest agresorem lub obrońcą, a nie wojny, w których pomaga (np. dla sojuszników). Trucizny nie są objęte tym rozkazem.
kill [tag kraju]To polecenie zabije władcę określonego kraju.
dip [ilość] [tag kraju]To polecenie doda określoną ilość władzy dyplomatycznej do twojego kraju. Jeśli określony jest znacznik kraju, kraj z tym znacznikiem zmieni swoją władzę dyplomatyczną. Negatywne liczby zmniejszają władzę dyplomatyczną. Wykonanie tej komendy bez żadnych argumentów dodaje 999 uprawnień dyplomatycznych do twojego kraju.
diplocountTo polecenie jest narzędziem do debugowania - wypisuje informacje o debugowaniu akcji dyplomatycznych i statystyki do pliku game.log.
diplomacy_infoTo polecenie drukuje informacje o stosunkach dyplomatycznych na konsoli gry.
disaster [disaster id]To polecenie uruchamia katastrofę z podanym ID w kraju, w którym aktualnie grasz. Aby rozpocząć katastrofę w innym kraju, przejdź do niego za pomocą polecenia znacznika.
discover [tag kraju] [tag kraju]To polecenie może być użyte do odkrycia stolicy określonego kraju dla danego kraju.
doom [ilość] [tag kraju]To polecenie dodaje określoną ilość zagłady do kraju (religii Nahuatlów). Podaj ujemną liczbę do usunięcia zagłady. dodatek DLC: El Dorado
economyTo jest polecenie debugowania. Wykonanie tego polecenia spowoduje wydrukowanie informacji o gospodarce do pliku game.log.
embrace [prowincji id] [institution id]To polecenie obejmie określoną instytucję w obrębie określonej prowincji. Jeśli nie określisz instytucji, wszystkie instytucje w obrębie danej prowincji zostaną przejęte.
epicfail [tag kraju]To polecenie powoduje, że wszyscy szpiedzy należący do określonego kraju zawodzą.
event [event id] [tag kraju] [option id]To polecenie spowoduje, że zdarzenie zostanie wykonane z określonym ID. Jeśli określony jest znacznik kraju, zostanie ono wykonane w tym kraju.
exhaust [ilość] [tag kraju]To polecenie doda lub usunie wyczerpanie wojny z określonego kraju.
fast_diploKomenda ta usuwa czas oczekiwania na mianowanie wpisanych dyplomatów (ignoruje sprawdzanie daty).
favors [tag kraju] [ilość]Ta komenda dodaje przychylność dla kraju, w którym aktualnie grasz, jako z określonego kraju. dodatek DLC: Kozacy
fervor [ilość] [tag kraju]To polecenie dodaje określoną ilość zapału do kraju z określonym znacznikiem kraju. dodatek DLC: Wealth of Nations
form_union [tag kraju] [tag kraju]To polecenie tworzy unię pomiędzy dwoma określonymi krajami.
fow [prowincji id]Ta komenda przełącza (włącza i wyłącza) mgłę wojny (FoW). Jeśli zostanie podany identyfikator prowincji, będzie ona przełączana w tej prowincji, a jeśli nie, to będzie przełączana we wszystkich prowincjach.
frenzyTa komenda włącza Wielki Szał Mocy. Użyj komendy 'frenzy_off', aby wyłączyć.
frenzy_offTa komenda wyłącza Wielki Szał Mocy (Great Power Frenzy). Użyj komendy 'frenzy', aby włączyć.
fullscreenTa komenda włącza i wyłącza (przełącza) tryb pełnoekranowy w grze.
gamespeed [speed]Ta komenda może być użyta do zmiany prędkości gry. 5 jest najszybsze, 0 jest zatrzymane (wstrzymane).
godTa komenda włącza i wyłącza (przełącza) tryb boga. W trybie boga, natychmiast wygrasz wszystkie wojny, w które jesteś zaangażowany lub z którymi się angażujesz.
golden_age [tag kraju]Ta komenda rozpoczyna złotą erę w kraju, w którym znajduje się dany znacznik kraju. dodatek DLC: Mandat nieba
harmonization [progress] [tag kraju]To polecenie może być wykorzystane do zmiany postępów kraju Konfucjusza w kierunku harmonizacji. dodatek DLC: Mandat Niebios
harmony [ilość] [tag kraju]To polecenie dodaje określoną ilość harmonii do określonego kraju Konfucjusza. dodatek DLC: Mandat Niebios
help [command]Jeśli zostanie wykonana bez polecenia jako argumentu, to do konsoli zostanie wypisana lista wszystkich poleceń. Jeżeli wykonywana jest z poleceniem jako argumentem, to do konsoli wypisywana jest pomoc dla tego polecenia.
helphelpPolecenie joke - wypisuje do konsoli odpowiedź joke 'No help for you'.
helplogPolecenie to wypisuje listę wszystkich poleceń konsoli do pliku game.log.
horde_unity [ilość] [tag kraju]Za pomocą tego polecenia można ustawić jedność hordy danego kraju na określoną wartość. dodatek DLC: The Cossacks
ideadumpTo polecenie drukuje listę wszystkich krajów i ich ogólnych pomysłów do pliku game.log.
imperial_authority [ilość] [tag kraju]Ta komenda może być użyta do zwiększenia lub zmniejszenia władzy cesarskiej określonego kraju.
infinite_combatTa komenda umożliwia nieskończony tryb walki (nieznany).
inflation [ilość] [tag kraju]Ta komenda może być używana do zwiększania lub zmniejszania inflacji w określonym kraju.
integrate [tag kraju] [tag kraju]To polecenie uruchamia proces integracji jednego kraju z innym. Jeśli dwa określone kraje już się integrują, polecenie to natychmiast zakończy proces integracji.
karma [ilość] [tag kraju]Polecenie to dodaje i usuwa karmę z określonego kraju buddyjskiego. dodatek DLC: Zdrowy rozsądek
kill_cardinal [tag kraju]To polecenie zabija pierwszego kardynała (z listy kardynałów) określonego kraju.
kill_consort [tag kraju]To polecenie zabija konsorcja określonego kraju. dodatek DLC: Prawa człowieka
kill_heir [tag kraju]To polecenie zabija spadkobiercę określonego kraju.
kill_leaderTo polecenie zabija przypadkowego przywódcę (z dowolnego kraju w grze).
leader [fire] [shock] [maneuver] [siege] [tag kraju]To polecenie tworzy generała (przywódcę wojskowego) z określonymi cechami ognia, wstrząsu, manewru i oblężenia dla określonego kraju.
leakJest to narzędzie do debugowania - służy do testowania pod kątem wycieków pamięci. Może rozbić grę.
leak_gpu [chunk byte #] [chunk number]Jest to narzędzie do debugowania - służy do testowania pod kątem przecieków pamięci GPU. Może spowodować awarię gry.
legitimacy [ilość] [tag kraju]Polecenie może być użyte do zmiany legalności lidera danego kraju.
low_memoryTa komenda spowoduje, że gra będzie próbowała zmniejszyć ilość pamięci RAM (memory), z której korzysta.
lucky [tag kraju]Ta komenda włącza i wyłącza (przełącza) szczęśliwy status danego kraju. Jeżeli nie zostanie określony żaden znacznik kraju, to będzie to dotyczyć nacji, w którą grasz.
mandate [ilość]Ta komenda dodaje określoną ilość mandatów do kraju, w którym aktualnie grasz.
manpower [ilość] [tag kraju]Ta komenda dodaje określoną ilość siły roboczej do znacznika kraju, w którym aktualnie grasz. Ilość manpower to 1000x wprowadzona liczba (np. 2 dodałoby 2000 manpower).
map_random [seed]To polecenie może być użyte do wygenerowania/randomizacji nowej części mapy. informacje o argumentach, aby uzyskać więcej pomocy.
map_vertextexturesTo polecenie włącza i wyłącza (przełącza) widoczność tekstur punktów na mapie gry.
mapmode [map mode #]Ta komenda zmieni tryb mapy gry na określony tryb mapy.
memoryTa komenda drukuje do konsoli ilość pamięci (RAM), z której aktualnie korzysta gra.
mil [ilość] [tag kraju]To polecenie może być używane do dodawania i usuwania mocy militarnych do/z określonego kraju.
humans [ilość]Ta komenda dodaje określoną ilość ludzi do Twojego obecnego kraju.
msgTa komenda przełącza (włącza i wyłącza) wyskakujące okienko, które pojawia się za każdym razem, gdy otrzymasz wiadomość.
native_uprising [prowincji id]Ta komenda uruchamia rodzime powstanie na terenie prowincji z podanym ID.
navy_tradition [ilość] [tag kraju]To polecenie dodaje określoną ilość tradycji marynarki wojennej do kraju z określonym znacznikiem kraju.
nextsongTo polecenie powoduje zmianę aktualnie odtwarzanego utworu (muzyka w grze) na następny utwór oczekujący w kolejce na liście odtwarzania.
nolimit_missionsTo polecenie usuwa ograniczenie, które ogranicza ilość głównych misji, z których możesz wybierać.
nopausetextTo polecenie pokazuje i ukrywa (przełącza) baner pauzy w graficznym interfejsie użytkownika gry.
nudgeTo polecenie pokazuje narzędzie do przycinania.
observeTa komenda włącza tryb obserwacji - co oznacza, że SI przejmie pełną kontrolę nad grą, a ty nie będziesz już kontrolował kraju (znany również jako tryb widza). Użyj polecenia znacznika, aby wznowić grę.
oosTa komenda powoduje wyjście klienta gry z synchronizacji (OOS). Używana do debugowania/rozwinięcia gry, nie jest zalecana dla graczy.
own [prowincji id] [tag kraju]Ta komenda zmienia właściciela określonej prowincji na określony kraj. Jeśli nie zostanie określony żaden znacznik kraju, kraj, w który aktualnie grasz, stanie się właścicielem określonej prowincji.
own_core [prowincji id] [tag kraju]Ta komenda zmienia właściciela określonej prowincji i czyni z niej rdzeń kraju z określonym tagiem kraju.
piety [ilość] [tag kraju]To polecenie dodaje i usuwa pobożność z krajów, w których obowiązuje religia muzułmańska.
pirate [prowincji id]To polecenie uruchamia pirata w prowincji z określonym ID.
pollJest to polecenie debugowania. Sprawdza ważne wydarzenia.
population [prowincji id] [ilość]To polecenie dodaje określoną liczbę ludności do prowincji z określonym ID prowicji. Zauważ, że to polecenie działa tylko dla prowincji, które są częścią kolonii.
power [stability key / idea group key / tech key] [tag kraju]To polecenie dodaje grupę pomysłów do kraju z określonym znacznikiem kraju.
powerpoints [ilość] [tag kraju]To polecenie dodaje określoną ilość do wszystkich "punktów władzy". Punkty władzy to uprawnienia takie jak władza administracyjna, władza wojskowa, władza dyplomatyczna, itp. dla danego kraju.
powerspendTa komenda drukuje statystyki osiągania wydatków na władzę dla wszystkich krajów.
prestige [ilość] [tag kraju]To polecenie może być użyte do zwiększenia lub zmniejszenia prestiżu danego kraju.
pricesJest to polecenie debugowania. Ta komenda drukuje informacje o cenach do pliku game.log.
print_flagsTo polecenie pokazuję listę globalnych flag na konsoli.
print_prov_flags [prowincji id]To polecenie wypisze listę flag dla prowincji z podanym ID do konsoli.
printsynchstuffTa komenda wypisze 'losową liczbę' gry oraz zalążek mapy.
protectorate [tag kraju] [tag kraju]Ta komenda powoduje, że jeden kraj chroni inny. Protektorat to kraj, który jest chroniony i kontrolowany przez inny kraj.
province_modifier [prowincji id]Ta komenda pokazuje wartości modyfikatorów (boosterów, itp.) dla określonego ID prowincji.
reform [prowincji id]To polecenie rozpocznie reformę w obrębie prowincji z podanym ID prowincji.
refreshknowledgecountTo polecenie odświeży wartości na kalkulatorze wydajności (to polecenie nie jest testowane przez, więc może nie działać zgodnie z przeznaczeniem).
reinitchatTa komenda ponownie zainicjuje czat (przeładuje czat).
reload [file name]Polecenie to powoduje ponowne wczytanie określonego pliku. Jeśli wprowadziłeś zmiany w pliku lua lub GUi, ta komenda może ponownie załadować plik i zastosować zmiany bez konieczności ponownego uruchamiania gry.
reload_canalsTo polecenie przeładowuje mapy bitowe kanałów.
reload_heightmapTo polecenie przeładowuje mapy wysokości w grze.
reload_lakesTo polecenie przeładowuje wszystkie jeziora istniejące w całej grze.
reload_mapTo polecenie przeładowuje mapę.
reload_provincemapTo polecenie przeładowuje mapę prowincji.
reload_straitsTo polecenie przeładowuje wszystkie bufory wierzchołków cieśniny.
reload_treemapTo polecenie przeładowuje mapę drzewa gry.
reloadfx [map / .fx file]Ta komenda (bez żadnych argumentów) przeładowuje shadery gry. Możesz opcjonalnie podać nazwę mapy, postfx lub nazwę pliku (kończącą się na .fx).
reloadinterfaceTa komenda przeładowuje GUI (elementy HUD) gry.
reloadlocTo polecenie powoduje przeładowanie plików językowych gry (pliki lokalizacyjne znajdujące się w folderze "localisation/").
reloadtexture [texture file]To polecenie powoduje przeładowanie tekstury o określonej nazwie.
reloadtradewindsTo polecenie powoduje przeładowanie wiatrów handlowych gry.
remove_cb [casus belli id] [tag kraju] [tag kraju]To polecenie usuwa casus belli (określony przez jego identyfikator i dwa znaczniki kraju, którego dotyczy).
remove_claim [prowincji id] [tag kraju]To polecenie usuwa twierdzenie określonego kraju dotyczące prowincji.
remove_core [prowincji id] [tag kraju]To polecenie powoduje, że dana prowincja nie jest już rdzeniem kraju, do którego należy.
remove_defender_faithJeśli twój kraj ma Obrońcę Wiary dla swojej religii, to polecenie usunie ten tytuł.
remove_interest [tag kraju]To polecenie usuwa kraj z interesu twojego kraju.
remove_march [tag kraju] [tag kraju]To polecenie powoduje, że dany kraj nie jest już marszem innego kraju.
remove_rival [tag kraju]Ten oszustwo sprawia, że określony kraj nie jest już rywalem twojego obecnego kraju.
remove_trait [ruler trait id]To polecenie usuwa określoną cechę z władcy kraju, w którym aktualnie grasz. dodatek DLC: Prawa Człowieka
rendertypeTo polecenie drukuje bieżący backend używany do graficznego renderowania.
reset_economyPolecenie to resetuje statystyki gospodarki (nie samej gospodarki), które są pokazywane podczas wykonywania polecenia konsoli gospodarki.
reset_godTo polecenie resetuje osobisty bóstwo twojego obecnego kraju. dodatek DLC: Bogactwo narodów
reset_migrateTo polecenie kończy czas odnowienia, który ogranicza szybkość migracji. Zwróć uwagę, że to zakończy aktualnie trwające cooldown, a nie usunie cooldown przy każdej migracji (np. jeśli musiałbyś odczekać 2 minuty przed ponowną migracją, wykonanie tej komendy pozwoliłoby na natychmiastową ponowną migrację, ale po niej nastąpiłoby kolejne cooldown). dodatek DLC: Conquest of Paradise
reset_mission_cancel [tag kraju]To polecenie kończy okres odnowienia, który ogranicza czas, w którym dany kraj może rozpocząć kolejną misję po anulowaniu poprzedniej. Zauważ, że podobnie jak komenda reset_migrate, kończy ona tylko aktualny czas odnowienia, zostanie zastosowana ponownie przy następnym anulowaniu misji.
reset_powerspendTo polecenie resetuje statystyki, które są wyświetlane w poleceniu 'powerspend'.
revolt [prowincji id]Ta komenda uruchamia rewoltę na terenie prowincji o określonym ID.
revolution_target [tag kraju]Ta komenda sprawia, że określony kraj jest "celem rewolucji" w grze. Należy pamiętać, że w danym momencie w UE4 może znajdować się tylko jeden cel rewolucji.
rgb [ilość]To polecenie drukuje określoną ilość losowych wartości RGB (kolor) do pliku game.log.
run [file name]To polecenie uruchamia listę poleceń w określonym pliku. Plik ten powinien znajdować się w katalogu głównym gry (głównym katalogu gry, w którym znajduje się plik EU4.exe).
russian [ilość]To polecenie dodaje określoną ilość punktów zdolności rządu do twojego obecnego kraju. dodatek DLC: Trzeci Rzym
sailors [ilość] [tag kraju]To polecenie dodaje określoną liczbę marynarzy do określonego kraju.
savegameTo polecenie zapisuje grę.
scoreTo jest polecenie debugowania. Po wykonaniu tego polecenia, informacja o wyniku zostanie wydrukowana w pliku game.log.
selflearningaiTo polecenie włącza (włącza i wyłącza) samouczącą się AI (sztuczną inteligencję) w grze.
set_consort_flag [tag kraju] [flag]To polecenie ustawia określoną flagę konsorcjum dla określonego znacznika kraju. Użyj flagi clr_consort_flag, aby ją usunąć. dodatek DLC: Rights of Man
set_flag [flag]To polecenie ustawia określoną flagę globalną. Użyj clr_flag do usunięcia.
set_leader_trait [leader trait id]To polecenie ustawi cechę przywódcy wojskowego twojego kraju na cechę z określonym ID cechy.
set_prov_flag [flag id] [prowincji id]To polecenie ustawia określoną flagę dla prowincji z określonym ID.
setmissionaryprogress [prowincji id] [progress]Ta komenda może być użyta do przyspieszenia postępów misjonarza w określonej prowincji.
setrandomcount [count]Polecenie to, jeśli zostanie wykonane bez argumentów (tylko 'SetRandomCount'), ustawi losową liczbę na 0. Jeśli jako argument podana jest liczba, losowa liczba zostanie ustawiona na to.
show_ideas [tag kraju]To polecenie wypisze listę pomysłów (z informacją) dla określonego znacznika kraju do pliku game.log.
siege [prowincji id]Ten cheat natychmiast wygra bieżące oblężenie w określonej prowincji.
smoothframelogTo polecenie włącza i wyłącza (przełącza) płynne logowanie ramki.
spawn [prowincji id] [unit id]Ta komenda powoduje powstanie jednostki o określonym ID w danej prowincji o określonym ID.
spawnactor [actor / mesh name] [prowincji id] [animation]To polecenie powoduje powstanie aktora o określonej nazwie i w obrębie określonej prowincji.
splendorTo polecenie nadaje twojej obecnej nacji 1000 splendoru. Nie ma możliwości określenia innego znacznika/liczby krajów - użyj tej komendy, aby przejść do innego kraju i użyj tej komendy, aby dodać splendor do innego kraju. dodatek DLC: Mandat nieba
spritelevel [level]To polecenie ustawia poziom sprite w twoim kraju.
spynetwork [tag kraju] [ilość]Ten cheat dodaje punkty sieci szpiegowskiej do znacznika określonego kraju.
stability [ilość] [tag kraju]Ten cheat doda określoną ilość stabilności do znacznika określonego kraju.
state [prowincji id]To polecenie przełącza status stanu/terytorium dla określonej prowincji. Jeśli określona prowincja jest terytorium, to zostanie przekształcona w stan - jeśli jest to stan, to zostanie przekształcona w terytorium.
statsTo polecenie drukuje statystyki do pliku game.log.
surrenderTo polecenie spowoduje, że twój obecny kraj się podda.
tag [tag kraju]Ta komenda sprawi, że będziesz grał jako (przejdź do) określonego tagu kraju. Kraj, w który grałeś jak poprzednio, będzie kontrolowany przez SI. Aby yć listę znaczników kraju, naszą listę znaczników kraju.
tech [ilość]To polecenie dodaje określoną ilość poziomów we wszystkich typach technologii (dla twojego obecnego kraju).
test_achievement [achievement id]Jest to polecenie debugowe - testuje ono określone osiągnięcie.
testevent [event id] [character id]To jest polecenie debugowe - testuje określone zdarzenie (i znak).
testmission [mission]To jest polecenie debug - testuje określoną misję.
texture_usageTo polecenie drukuje informacje o użyciu tekstury gry na konsoli.
tiTo polecenie włącza i wyłącza (przełącza) incognita terenową. Terrain ingcognita to ukrywanie nieznanych (tj. niezbadanych) części mapy.
timeTo polecenie wypisuje aktualny czas do konsoli.
timerTo polecenie jest narzędziem debugowym - wypisuje zebrane dane dla polecenia 'timer_start'.
timer_resetPolecenie to resetuje debug timer (po jego uruchomieniu poleceniem 'timer_start').
timer_restartPolecenie to restartuje timer debug timera. Użyj 'timer' by yć zebrane wyniki/dane.
timer_startTo polecenie uruchamia timer debugowania, użyj 'timer' by yć zebrane wyniki/dane.
timer_stopPolecenie to zatrzymuje timer debug timera od zbierania danych.
touch_testJest to polecenie debugowania. Używane jest do testowania dotknięć/kolizji.
trust [tag kraju] [ilość]To polecenie dodaje określoną ilość zaufania (z Twojego aktualnego kraju) do znacznika określonego kraju.
update_loc [language tag]To polecenie aktualizuje plik z lokalizacją dla określonego znacznika języka (np. "English").
validateeventsJest to polecenie debugowe - sprawdza wszystkie zdarzenia (i nie uruchamia ich).
vassalize [tag kraju] [tag kraju]To polecenie spowoduje, że określony znacznik kraju stanie się vassalem znacznika drugiego kraju.
versionTo polecenie pokazuję wersję Europa Universalis IV, w której działa twoja gra.
victorycardTa komenda włączy karty zwycięstwa w trybie dla jednego gracza.
window [open / close] [window name]Ta komenda otworzy (lub zamknie, jeśli jest już otwarta) określone okno.
winwarsTa komenda ustawi wynik wszystkich wojen, w które aktualnie zaangażowany jest twój kraj na 100%.
yesmanTa komenda przełącza (włącza i wyłącza) tryb Yesman. W trybie Yesman, SI wszystkich krajów natychmiast zaakceptuje Twoją propozycję/ofertę (bez względu na okoliczności, itp.).

Przeczytaj też: Opcje uruchamiania gry CS:GO i zwiększania fps kompletny poradnik

 

EUROPA UNIVERSALIS 4 CHEATS / Console Commands (EU4)

Jak otworzyć konsolę w EU4

Otwarcie konsoli jest tak proste jak naciśnięcie klawisza skrótu! Klawisz skrótu do otwierania konsoli różni się w zależności od układu klawiatury i zasięgu, ale najbardziej popularne są (pierwszy powinien działać, ale spróbuj innych, jeśli nie):

  • `
  • ~
  • SHIFT + 2
  • SHIFT + 3
  • ALT + 2 + 1

Jeśli żadna z powyższych funkcji nie działa, przejdź do menu opcji w EU4 i sprawdź ustawienia kontrolek/klawiatury, aby znaleźć klucz konsoli.

Aby wysłać polecenia do konsoli, wystarczy wpisać je w pole tekstowe i nacisnąć klawisz ENTER.

Przeczytaj też:Komenda na legalny wallhack w csgo i inne.

Jak znaleźć identyfikatory dla krajów, prowincji?

Przy przeszukiwaniu naszej listy komend często pojawia się wzmianka o identyfikatorach – nazywane są one również kluczami lub kodami. Identyfikatory są po prostu identyfikatorami różnych rzeczy w grze.

How to use Europa Universalis IV Console Commands | EU4 Cheats

Polecenie debug_mode pokaże identyfikatory prowincji, znaczniki krajów i więcej przydatnych informacji po najechaniu myszką na nie na mapie. Aby użyć komendy debug_mode, wystarczy otworzyć konsolę, wpisać debug_mode i wcisnąć Enter!

Przeczytaj też:Fortnite wymagania gry.

Dodaj komentarz

jeden + dziesięć =